Anchetă: Coca Cola, Tchibo, Kraft Foods şi Nestle comercializează produse de calitate inferioară în magazinele din Europa de Est

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vi s-a părut vreodată că gustul de Coca Cola este mai bun în statele din Vest decât la noi? Este foarte posibil să aveţi dreptate. O anchetă a asociaţiei slovace a consumatorilor a arătat că multinaţionalele care comercializează băuturi şi mâncare ambalează produse de diferite calităţi sub acelaşi nume în funcţie de ţara europeană căreia îi sunt destinate. Cu alte cuvinte, marfa de calitate superioară este trimisă în

Comunicat: Coca-Cola are aceleaşi standarde de calitate în toate ţările din lume

Reprezentanţii Asociaţiei au cumpărat Coca-Cola, ciocolată Milka, piper negru şi roşu Kotanyi, cafea instant Nescafe Gold, boabe de cafea Jacobs Kronung şi cafea Tchibo Espresso din supermarketuri aflate în opt state membre UE: Germania, Austria, Republica Cehă, Polonia, Slovacia, Ungaria, România şi Bulgaria.

"Produsele de o mai proastă calitate erau destinate «noilor» state membre UE. Produsele de calitate inferioară nu erau niciodată prezente în supermarketurile nemţeşti sau austriece", a declarat preşedintele Asociaţiei, Milos Lauko, jurnaliştilor la prezentarea rezultatelor anchetei, potrivit site-ului www.euractiv.com.

Ancheta a fost realizată cu spijinul Reprezentanţiei Comisiei Europene în Slovacia, iar toate produsele au fost testate în laboratoare acreditate de către Institutul Naţional Veterinar şi Alimentar Slovac.

Singurul produs care avea aceeaşi calitate indiferent de ţara de unde fusese cumpărat a fost ciocolata Milka. Piperul Kotanyi, din contră, este produsul a cărui calitate diferă cel mai mult de la o ţară la alta, cu toate că Kotanyi ambalează toate produsele într-un singur loc.

Potrivit anchetei realizate de Asociaţia slovacă a consumatorilor, produsele comercializate în Ungaria, Slovacia şi Austria respectă normele impuse.

Piperul roşu cumpărat din Bulgaria nu conţinea decât 108,9 grame de extract de piper roşu la kilogram, în timp ce acela cumpărat din Austria conţinea 140 de grame la kilogram. Pe de altă parte, piperul Kotanyi comercializat în Bulgaria conţine mai multe boabe de piper zdrobite şi deteriorate şi cu cu până la zece procente mai mulţi aditivi indezirabili.

Diferenţa de calitatea a fost pusă de compania Kotanyi pe seama faptului că loturile de materie primă diferă, precum şi momentele de producţie.

"Este o provocare pentru menţinerea standardelor de calitate de la an la an, dar am reuşit să excludem produsele care nu îndeplinesc cerinţele noastre. Nu este absolut deloc intenţia noastră să vindem produse de calitate diferite în diferite ţări", a declarat  Elisabeth Voltmer, "responsabilul cu calitatea" la Kotanyi, atunci când i s-a cerut să comenteze rezultatele anchetei.

Coca Cola comercializată în România este făcută din ingrediente mai ieftine

Testele realizate de Asociaţia slovacă a consumatorilor arată că băutura comercializată în România, Slovacia şi Bulgaria sub brandul Coca Cola conţine izoglucoză de porumb care este mai ieftină decât zahăr tradiţional (zaharoză), ingredient folosit, în schimb, pentru băutura din Germania, Austria, Polonia şi Cehia.

"Produsele noastre au aceeaşi calitate în Europa şi în toată lumea şi se obţin pe baza unei reţete pe care o folosim de 125 de ani. În unele ţări folosim diferite tipuri de îndulcitori, dar acest lucru nu se reflectă în calitatea produsului nostru", a declarat pentru EurActiv, responsabilul de comunicare de la Coca Cola, Ibolya Szabo.

Potrivit reprezentanţilor Coca Cola, izoglucoză de porumb este folosită ca îndulcitor şi pentru băutura comercializată în SUA.

Diferenţe de calitatea au fost sesizate în urma testelor efectuate şi la cafeaua Nescafe Gold. Reprezentanţii Nestle au declarat pentru EurActiv Slovacia că "reţeta (...) diferă în supermarketurile europene în funcţie de preferinţele consumatorilor care variază de la o piaţă la alta".

"Pot exista diferenţe în procesul de prăjire rezultând o culoare diferită a boabelor. Gustul depinde în egală măsură de amestecul boabelor de Arabica şi Robusta. Nici Nestle Cehia, nici Nestle Slovacia nu are dreptul să comenteze despre cafeaua vândută în supermarketurile din diferite ţări, decât în Cehia şi Slovacia", a precizat responsabilul de afaceri comerciale al biroului din Praga a societăţii Nestle, Martin Walter.

Reprezentanţii Tchibo şi Kraft Foods (care deţin mărcile Milka şi Jacobs Kronung) nu au răspuns cererii de a comenta aceste rezultate ale anchetei, potrivit EurActiv.

Rezultatele testelor realizate de Asociaţia slovacă au fost transmise comisarului european însărcinat cu protecţia consumatorului.

Coca Cola susţine că ingredientele sunt aceleaşi

Ca răspuns la informaţiile apărute în presă Coca-Cola a comunicat că are aceleaşi standarde de calitate în toate ţările din lume, indiferent de poziţia geografică sau situaţia economica a unei ţări.

”Coca-Cola este produsa la aceleasi standarde superioare de calitate peste tot in Europa si in lume, avand la baza o reteta pe care o folosim de 125 de ani. In unele tari, folosim diferite tipuri de indulcitori, dar acest lucru nu afecteaza in nici un fel calitatea produsului. Siropul de fructoza-glucoza este unul dintre indulcitorii folositi in multe tari din intreaga lume, inclusiv in Statele Unite ale Americii. In Romania, in mod specific, la fel ca in multe alte tari din Europa, inclusiv Germania si Austria, zaharul este folosit ca indulcitor in procesul de productie pentru Coca-Cola. Mai mult decat atat, avem acelasi furnizor de zahar ca si Austria. De aceea, suntem surprinsi de presupusul rezultat al analizelor realizate pentru produsele noastre din Romania si vom investiga prin toate mijloacele acuratetea informatiilor si cauza acestei confuzii. 

Lista ingredientelor tuturor produselor noastre este mentionata pe eticheta, astfel incat fiecare consumator este bine informat cu privire la continutul fiecarui produs. Printre alte ingrediente, siropul de fructoza-glucoza sau zaharul sunt intotdeauna mentionate pe eticheta produselor.

Coca-Cola are aceleasi standarde de calitate in toate tarile din lume, indiferent de pozitia geografica sau situatia economica a unei tari”, Ibolya Szabo, Senior Communication Manager, Coca-Cola Europe.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite