Şoferii RATB care au întrerupt vineri programul de lucru din proprie iniţiativă au fost iertaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şoferii RATB care au întrerupt vineri, pentru câteva ore, circulaţia transportului public s-au întors la serviciu. Cei 300 de angajaţi au renunţat la „serviciul taxi” când au aflat că la sediul RATB s-au depus 350 de cereri de angajare.

Solicitările invocate la protestul spontan de vineri, care a durat aproape 15 ore, au fost discutate din nou ieri, la sediul RATB din Bucureşti. Astfel, suspendarea serviciului de noapte, adică transportarea şoferilor de la serviciu acasă, era încă principala nemulţumire a celor aproximativ 300 de protestatari. „Acest serviciu a fost suspendat odată cu introducerea liniilor de noapte, pentru că nu ar mai fi maşini care să ducă şi să aducă 4.000 de şoferi la serviciu", a explicat ieri, cu jumătate de oră înainte de negocieri, Mircea Ionescu, liderul sindicaliştilor RATB.

Transportul la serviciu, o „lege nescrisă"

Reprezentantul angajaţilor a adăugat că reacţia pe alocuri agresivă şi ilegală a colegilor lui, care a presupus abandonarea mijloacelor de transport pentru a veni la sediul RATB să-şi ceară doleanţele, a fost ca „furtuna de duminică-noapte" din Bucureşti. Ionescu a precizat că transportarea angajaţilor nu este trecută în contractul de muncă, dar că este „o lege nescrisă" de foarte mult timp. În replică, Adrian Criţ, directorul general al RATB, susţinea că, dacă şoferii plătiţi în medie cu 2.800 de lei vor mai sabota transportul public, va apela la Serviciul de Resurse Umane pentru desfacerea contractului lor de muncă. „Avem peste 350 de cereri de angajare, aşa că, îi putem înlocui. Mai mult, vom calcula pierderile şi vom vedea cum le vor plăti", a precizat Criţ, înaintea discuţiilor cu sindicaliştii.

Se montează orarul curselor de noapte

Astfel, după negocieri făcute în timp-record, de 10 minute, pretenţiile celor 300 de protestatari au fost abandonate, iar oamenii vor veni şi vor pleca de la muncă pe cont propriu. De asemenea, gestionarea cu succes a situaţiei de către regia bucureşteană va acorda timp responsabililor cu noile trasee de noapte pentru „finisarea" proiectului. Astfel, primul lucru care se va vedea în staţii vor fi plăcuţele cu orarul rutelor nocturne. Cele 23 de trasee de noapte în Capitală au început în noaptea de vineri spre sâmbătă şi vor funcţiona fără întrerupere.

Şoferii au vrut să blocheze liniile de noapte

Vestea că Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va introduce transport public de noapte nu a fost primită cu entuziasm vineri de unii angajaţi ai instituţiei municipalităţii. Fără niciun avertisment, mai multe mijloace de transport în comun au fost abandonate de şoferi sau retrase în faţa depourilor.

Pasagerii au aşteptat în zadar, în staţii, la temperaturi de peste 35 de grade Celsius, sosirea autobuzelor sau a tramvaielor. Aceste neplăceri cauzate călătorilor, precum şi pierderile de ordin intern vor fi analizate de conducerea regiei bucureştene. De asemenea, se va discuta şi motivul pentru care unii sindicalişti i-ar fi instigat pe cei aproape 300 de oameni care s-au adunat în faţa sediului RATB. În timp ce şoferii aflaseră că mai marii instituţiei i-au numit boschetari, conducerea susţine că sindicaliştii foloseau această „etichetare" pentru călătorii bucureşteni. 

Sute de călători au circulat în primele trei nopţi cu autobuzele

Deşi vineri seara era incertă funcţionarea transportului public de noapte în Bucureşti, autobuzele au circulat şi după ora 23.00. Potrivit aprecierilor RATB, câteva sute de călători au folosit în fiecare noapte, de vineri încoace, mijloacele de transport nocturne. Asta demonstrează că studiul care a arătat că 98 la sută din persoanele chestionate au răspuns că doresc introducerea transportului public pe timp de noapte arată realitatea. Calcule la zi ale specialiştilor din cadrul regiei arată că instituţia va cheltui 30.000 de lei pe noapte pentru tot ceea ce presupune reţeaua de "autobuze nocturne".
Preţul unei călătorii va fi cel existent în reţeaua de transport public, respectiv 1,3 lei, iar autobuzele vor circula, între orele 23.00-1.00 şi 5.00-6.00, la un interval de 30 minute şi între orele 1.00-5.00, la 60 de minute.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite