Cum se fentează poliţele auto din Italia: numere de România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În târgul de maşini din  capitala italiană, românii  stabilesc dinamica preţurilor pieţei
În târgul de maşini din capitala italiană, românii stabilesc dinamica preţurilor pieţei

Pentru a „fenta“ preţurile mari ale poliţelor auto din Peninsulă, conaţionalii îşi cumpără maşini înmatriculate în ţară. Numărul autoturismelor înscrisă în România care rulează zi de zi pe străzile din Italia este în continuă creştere.

În timp ce românii din ţară evită plata taxei de mediu înmatriculându-şi automobilele în Bulgaria, compatrioţii noştri din Italia evită taxele de înscriere în circulaţie şi mai ales costurile asigurărilor cu maşini înregistrate în România.

Spre exemplu, în timp ce o asigurare obligatorie însoţită de opţiunea „full Casco" pentru un VW Tiguan costă, în România, 1.700 de euro pe an, în Italia, preţul acesteia depăşeşte cu uşurinţă 3.100 de euro.

Raportul se menţine pentru maşini de clasă inferioară, costurile asigurării italiene crescând şi în baza vârstei proprietarului, sexului sau a numărului de accidente în care acesta a fost deja implicat.

Pentru cei care vor să economisească, maşinile cel mai bine vândute sunt cele înmatriculate în România: „Câştigă salariu de Italia şi plăteşte taxele la preţul din ţară. Asta duce la o economisire de cel puţin 1.000 de euro pe an", spune Grigore Baltă (48 de ani), din Satu Mare.

La Roma, încă de la primele ore ale dimineţii, pe via Aurelia, la kilometrul 13,5, în zona Maglianella, maşinile bine lustruite ale românilor sunt pregătite pentru tranzacţiile zilei.

Piaţa de la Roma

În fiecare duminică însorită sunt expuse în acest loc peste 200 de automobile ale conaţionalilor, de cele mai felurite tipuri. Italienii preferă maşinile înmatriculate în Italia, echipate cu motoare de mic litraj, Euro 4. Românii, în schimb, caută automobile performante, cunoscute mărci germane cu motoare puternice, adaptate drumurilor lungi, călătoriilor anuale acasă, în ţară.

Câţiva dintre conaţionalii prezenţi la târgul de pe via Aurelia au făcut din vânzarea automobilelor o ocupaţie permanentă. Ei cumpără maşini din Germania şi le vând italienilor şi românilor, în funcţie de preferinţele acestora. Unul dintre aceştia, Daniel Izvoran (39 de ani), din Bacău, a vândut 15 maşini până în prezent.

Daniel Izvoran are o maşină înscrisă în România 

Daniel Izvoran are o maşină înscrisă în România

„Duminica trecută am vândut un Volkswagen la preţul de 16.000 de euro, câştigul fiind de 3.000 de euro, pentru că l-am cumpărat cu 13.000 de euro. Dacă scad toate cheltuielile de transport din Germania: taxe de înmatriculare şi de schimb de proprietar, câştigul net este de 2.000 de euro", spune Daniel Izvoran. 

Exigenţele românilor cresc an de an. Gheorghe Buluc, din Piatra Neamţ, şi-a cumpărat în leasing o maşină Volvo şi intenţionează să o vândă pentru a-şi cumpăra alta, mai performantă: „Nu se cade să mergi în fiecare an cu aceeaşi maşină; şi pantofii se schimbă, iar maşinile, la fel", spune el.

"Dacă în concediu te întorci în sat cu aceeaşi maşină de anul trecut, rudele, vecinii şi prietenii vor spune că îţi merge rău în Italia, că ai probleme financiare sau că eşti şomer."
Ioan Betea
muncitor

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite