Cost-killerul român de la Coca-Cola

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Călin Drăgan, directorul general al Coca-Cola HBC România&Moldova, a tăiat drastic cheltuielile companiei în ultimii ani, închizând patru fabrici. La câteva zile după ce rivalul Pepsi a inaugurat în Ilfov o fabrică imensă, Coca-Cola a anunţat că mută unitatea din Iaşi peste Prut pentru a-şi eficientiza costurile.

Călin Drăgan a fost nevoit în ultimii ani să ia mai multe decizii radicale legate de managementul companiei Coca-Cola HBC România & Moldova, cel mai mare producător intern de băuturi răcoritoare. Şi-a propus să comaseze businessul şi să taie cât mai mult din cheltuielile de producţie.

La ora actuală, Coca-Cola HBC mai are în România doar două fabrici de băuturi răcoritoare – una la Ploieşti şi una la Timişoara - , şi doar una de apă minerală la Poiana Negri din judeţul Suceava. Asta pentru că în ultimii doi ani, producătorul a închis trei fabrici de băuturi răcoritoare (din  Bucureşti, Oradea şi Iaşi) şi una de apă minerală (Dealu Floreni din judeţul Suceava).

De asemenea, Coca-Cola şi-a externalizat anul trecut distribuţia către alte firme de vânzări.

Călin Drăgan explică toate aceste decizii din ultimii ani ca făcând parte din strategia de eficientizare a companiei, şi nu ca un regres al businessului, deoarece producţiile au fost relocate la Ploieşti, unde Coca-Cola HBC deţine una dintre cele mai mari fabrici de băuturi răcoritoare din Europa. O altă strategie a lui Drăgan este scăderea costurilor prin intermediul investiţiilor.

Economiseşte prin investiţii

Astfel, luna trecută a finalizat la fabrica din Ploieşti o investiţie de 46 de milioane de euro într-un depozit complet automatizat şi a unei fabrici de cogenerare a energiei electrice si termice, care, după spusele lui Drăgan, va scădea substanţial costurile de producţie. „Anul acesta am avut grijă de fiecare euro administrat. Investiţiile finalizate la Ploieşti vor duce la scăderi de costuri“, declară şeful Coca-Cola. Ultima restructurare a avut loc în luna septembrie, când s-a decis închiderea fabricii din Iaşi şi relocarea acesteia peste Prut.

„Aproximativ 70% din producţia din Iaşi era exportată în Republica Moldova. Iar cum acolo nu aveam fabrici, am considerat că este mult mai eficient să deschidem o unitate“, explică Drăgan. În aceeaşi zi a mai anunţat şi închiderea fabricii de apă minerală din Dealu Floreni şi mutarea producţiei în cadrul unităţii din Poiana Negri. În urma acestor două decizii, 75 de angajaţi au rămas fără locuri de muncă. O parte dintre ei au rămas să lucreze la Iaşi, unde fabrica va fi transformată în depozit, iar restul vor primi salarii compensatorii.

Coincidenţă sau nu, cu doar două zile înainte de anunţul oficial privind capacitatea de producţie din Iaşi, concurentul Pepsi Americas deschisese cu mare fast, în localitatea Dragomireşti din judeţul Ilfov, cea mai mare fabrică a companiei din Europa, în urma unei investiţii de peste 50 de milioane de dolari.

Carte de vizită

Coca-Cola reprezintă pentru Călin Drăgan primul şi unicul său loc de muncă. Proaspăt absolvent al Facultăţii de Mecanică Fină, Drăgan s-a angajat în anul 1993 la Coca-Cola ca şef al depozitului din Timişoara.

A ars aproape toate etapele carierei până când, în anul 2005, la numai 38 de ani, a ajuns în vârful ierarhiei, fiind numit director general al Coca-Cola HBC România şi Moldova. Călin Drăgan este primul român care a ajuns pe poziţia director general al Coca-Cola, până la numirea lui managementul fiind asigurat doar de expaţi.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite