Noi retrocedăm, voi vindeţi!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Liberalul de la Primăria Capitalei recunoaşte că pierderea dosarelor, lipsa de personal şi proasta colaborare cu ApaNova, Radet şi cu Primăria Sectorului 4 prelungeşte calvarul retrocedărilor

Liberalul de la Primăria Capitalei recunoaşte că pierderea dosarelor, lipsa de personal şi proasta colaborare cu ApaNova, Radet şi cu Primăria Sectorului 4 prelungeşte calvarul retrocedărilor în Capitală.
- Cum s-a rezolvat rătăcirea dosarelor pe Legea 10 prin Primăria Capitalei?
- Nu s-a rătăcit niciun dosar. Doar s-au pierdut câteva zeci de dosare. Am descoperit asta în 2005, în momentul în care am dispus inventarierea dosarelor pe Legea 10, şi am văzut că lipseau 30-40 de dosare. La timpul respectiv, oamenii au înţeles şi şi-au refăcut documentele, le-au completat sau ne-au dat în judecată.
- Câte procese au fost intentate Primăriei Municipiului Bucureşti din cauza nemulţumirii pe tema retrocedărilor?
- Sunt câteva zeci de procese încheiate cu obligaţia de a face, adică de a se conforma imediat primăria deciziei judecătoreşti. Pe contestări de dispoziţie sunt cam patru sau cinci, mai există şi oameni care au primit soluţionarea, şi cu toate acestea s-au adresat Comisiei Centrale, iar pentru câştigătorii de la CEDO nu suntem noi vinovaţi, ci justiţia.
- Aţi declarat la sfârşitul anului trecut că veţi finaliza inventarierea patrimoniului municipiului Bucureşti, ca să se poată desfăşura procesul retrocedărilor din Capitală mai repede. În ce stadiu se află acum această inventariere?
- Nu s-a făcut nici în prezent, din cauza a trei deţinători de evidenţă, care n-au întocmit inventarierea: ApaNova, cu care avem litigiu legat şi de reţelele telescopice, RADET şi Primăria Sectorului 4, a domnului Inimăroiu. Restul, din totalul de patruzeci şi ceva de administratori de proprietăţi ale municipiului Bucureşti, le-au predat. Nu ştiu ce să le mai fac să rezolve problema asta.
- Pe lângă motivul invocat mai devreme, ce justificări mai aveţi pentru soluţionarea a doar 6.000 de dosare din cele aproximativ 50.000?
- Lipsa personalului. Până să mă ocup eu de problema retrocedărilor, existau doar zece oameni, consilieri juridici, care lucrau la dosare. Abia am mai adus încă 25, cu care rezolvăm cam 25-30 de dosare pe zi, pe lângă audienţe cu alte zeci de persoane tot într-o zi.
- Cu toate acestea, de ce, la fiecare cinci minute, vine câte un om la primărie şi întreabă de dosarul lui?
- Nu se poate, pentru că oricine ajunge la mine în audienţă va şti exact cine se ocupă de dosarul lui, cât va dura soluţionarea, dar şi ce trebuie să facă în cazuri extreme.
- Ce se întâmplă cu chiriaşii care au apucat să cumpere o locuinţă care a făcut obiectul unei cereri de retrocedare?
- Ca şi în cazul moştenitorilor care au întârziat cu depunerea dosarelor de retrocedere, chiriaşii care au probleme cu proprietarii care cer retrocedarea imobilului se pot adresa instanţei.
- Dacă aţi fi un moştenitor al mai multor clădiri din Bucureşti, aţi încerca să le recuperaţi, în condiţiile actuale de lucru la sediul Primăriei Capitalei, dar şi cu impozitarea progresivă?
- Da, sigur că s-ar merita. Povestea cu impozitarea este riscul pe care trebuie să şi-l asume fiecare proprietar, iar timpul consumat pentru soluţionarea unui dosar îl primeşti înapoi în bani, vânzând bineînţeles proprietăţile retrocedate.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite