A fost reluata constructia caii ferate Valcele - Rm. Valcea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei 38 de km de cale ferata vor costa 138 milioane de dolari, dar vor scurta distanta dintre Bucuresti si Arad cu 100 km

Distanta pe calea ferata dintre Bucuresti si Arad ar putea fi scurtata cu 100 de kilometri, incepand din 2008. Acest lucru este posibil prin realizarea liniei de cale ferata Valcele-Rm. Valcea, lucrare relansata ieri de catre premierul Adrian Nastase si ministrul Transporturilor, Miron Mitrea. Calea ferata a fost inceputa in 1976 si abandonata in 1989. In decursul timpului, au fost mai multe discutii legate in special de finantarea si eficienta acestor lucrari, insa in cele din urma, in 1997, Traian Basescu a sistat orice demers de finalizare a tronsonului de cale ferata. Cu toate ca este vorba de numai 38 de kilometri de realizat, lucrarile sunt destul de greu de executat din cauza solului preponderent nisipos si predispus la alunecari de teren. Adrian Nastase a putut sa vada cu ochii sai ce inseamna deplasarea terasamentului, vizitand o portiune in care sinele erau gata sa o ia la vale. Cum ziaristii se inghesuiau sa-l surprinda in fotografii exact pe portiunea respectiva, Adrian Nastase i-a indemnat, impacientat, sa paraseasca locul, pentru a evita o tragedie. Firma care se ocupa de finalizarea santierului este italiana si in anii 1990 a intentat un proces statului roman, dupa ce castigase licitatia si dupa ce autoritatile de la Bucuresti au hotarat oprirea investitiei. In instanta, firma italiana a castigat si, pentru ca statul roman sa nu plateasca daune, s-a dispus reinceperea lucrarilor. Adrian Nastase a aratat cu degetul spre Traian Basescu, facandu-l principalul vinovat pentru faptul ca nu a alocat fondurile necesare relansarii proiectului. De altfel, Traian Basescu a fost interpelat de cateva ori in Parlament pe vremea cand era ministru al Transporturilor si de fiecare data a venit cu explicatia ca linia Valcea-Valcele presupune costuri prea mari, care nu s-ar recupera decat cu greu, ceea ce inseamna de fapt ca ar fi o linie nerentabila. Guvernul actual a alocat 138 de milioane dolari, considerand ca reducerea distantelor si descongestionarea traficului sunt mai importante decat alte calcule economice.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite