Cum să-ţi pui mai bine în evidenţă calităţile profesionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Competiţia de pe piaţa muncii obligă angajaţii să-şi rafineze strategiile de abordare, pentru evidenţierea valorii personale Chiar dacă nu toţi ajungem manageri în companiile în

Competiţia de pe piaţa muncii obligă angajaţii să-şi rafineze strategiile de abordare, pentru evidenţierea valorii personale

Chiar dacă nu toţi ajungem manageri în companiile în care lucrăm, putem să fim managerii propriei noastre vieţi profesionale. Putem învăţa să ne evidenţiem pe piaţă, să ne vindem mai bine, să ne gestionăm eficient propriile resursele sau să ne motivăm mai eficient. Un exerciţiu de câteva zile în rol de manager ne poate ajuta cel puţin să-l înţelegem mai bine pe şeful nostru, chiar dacă decidem să rămânem în continuare simplu angajat.

Competiţia dură de pe piaţa muncii obligă angajaţii să-şi rafineze strategiile de abordare, pentru căutarea şi evidenţierea valorii personale. Din punct de vedere al corporaţiilor, salariaţii trebuie să aibă o eficienţă maximă: să producă cât mai mult cu un salariu cât mai mic. Din punct de vedere al angajatului, eficienţa înseamnă recompensă cât mai mare contra unui efort cât mai mic posibil. "Salariatul munceşte cât să nu fie dat afară şi este plătit cât să nu plece", sintetizează situaţia o expresie cunoscută.

Dacă firmele sunt dispuse să cheltuiască bugete importante pentru a perfecţiona aptitudinile profesionale ale angajaţilor - cursuri de vânzări, marketing, management, negociere -, în dezvoltarea individuală a angajatului nu poate investi decât el însuşi. În urma unui curs de management al vieţii profesionale angajatul poate decide că locul lui nu e în acea companie, că nu îl pasionează ceea ce face, că are nevoie de un salariu mai mare sau, pur şi simplu, că vrea să conducă propria firmă. Posibil concurentă! Pentru un angajator, investiţia într-un asemenea curs se poate dovedi riscantă.

Individul, privit ca o companie de succes

Professional Life Management este un concept de cursuri în care individul este privit ca o companie. "Vrei, nu vrei, 24 de ore/zi eşti propriul tău manager, iar produsul eşti chiar tu însuţi", sintetizează Cătălin Chiţeş, partener Qipa Consulting, societate de consultanţă în domeniul resurselor umane care a dezvoltat acest concept. Similar strategiilor unei companii, individul îşi defineşte produsul pe piaţă, caută să-l individualizeze şi să-l vândă, face studii de piaţă şi încearcă să-şi utilizeze resursele cu eficienţa maximă.

"Cei care au participat la Professional Life Management au spus că le-a schimbat viaţa", explică Ioana Pielescu, partener Qipa Consulting. După succesul limitat al cursului la nivelul marilor companii, consultanţii au ajuns la concluzia că, în acest caz, abordarea individuală e cea mai potrivită. Astfel că din toamnă cursul va fi deschis marelui public.

Există patru module de curs, toate cu "Self" în faţă: Self Marketing, Self Selling, Self Management, Self Motivation. Fiecare modul înseamnă două zile de curs, costurile fiind de circa 300 euro/modul.

Marketingul personal, primul pas

Între module este recomandată o pauză de două-trei luni, necesară pentru ajustarea strategiilor individuale în funcţie de feedback-ul obţinut. Foarte cerut este şi un modul Self Financial, care ar putea fi adăugat în ofertă.

Prima etapă este definirea firmei, a misiunii firmei şi obiectivelor acesteia. Tot acum se creează produsul: Ion Popescu, produs al firmei cu acelaşi nume. În cele două zile de curs, participanţii se definesc ca şi produs: ce fac sau ce pot face, analizează piaţa, concurenţa, propria strategie de promovare, forma de prezentare. Simpla punere pe hârtie a obiectivelor te apropie de realizarea lor, explică specialiştii. În primul modul, fiecare cursant va încerca să creioneze propria strategie de dezvoltare personală, chiar dacă aceasta poate fi ajustată ulterior semnificativ. Două luni mai târziu, Self Selling stabileşte strategia de "punere pe piaţă": tehnici de vânzare, prezentare, negociere, de tratare a obiecţiilor. Implicarea cursanţilor este mult mai mare atunci când aceste concepte sunt abordate şi aplicate lor înşişi, şi nu pe un produs. Principiile recunoscute de vânzare a produselor sunt aplicate la nivel individual.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite