Se promovează turismul din Bihor şi Hajdu-Bihar

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Se promovează turismul din Bihor şi Hajdu-Bihar
Se promovează turismul din Bihor şi Hajdu-Bihar

În euroregiunea româno-maghiară vor fi lansate pachete turistice coerente. Cele mai dezvoltate pachete turistice, în acest moment, în Bihor şi Hajdu-Bihar sunt cele balneare şi peisagere, în care s-a investit încă din perioada comunistă.

Zeci de operatori din turism din Bihor şi din judeţul vecin au răspuns invitaţiei Facultăţii de Ştiinţe Economice a Universităţii Oradea şi au participat azi, la ora 12.00, la conferinţa „Dezvoltarea prin cooperare în industria ospitalităţii în Euroregiunea Bihor - Hajdu-Bihar”. Conferinţa este parte a unui proiect amplu „Dezvoltarea şi promovarea integrată de pachete turistice tematice comune în euroregiunea Bihor - Hajdu-Bihar”, finanţat prin programul Phare CBC 2006, cu o valoare de peste 102.000 de euro.
 
Pachete turistice pe zone

După prezentarea proiectului, reprezentanţii firmelor de turism din cele două judeţe şi cadrele universitare, dar şi reprezentanţi ai sectorului ONG şi instituţiilor judeţene au participat la ateliere de lucru pe fiecare pachet turistic în parte: cultural, peisagistic, balnear, tradiţii şi obiceiuri, agrement şi turism de afaceri.
„Prin acest proiect agenţiile şi unităţile turistice îşi vor specializa oferta, în funcţie de specificul zonei în care se află şi vor colabora cu cele din alte domenii pentru creşterea calităţii serviciilor”, precizează prodecanul Elena Botezat, managerul de proiect.
Ea consideră că, până acum, s-a insistat doar pe turismul balnear şi cel peisagistic, în judeţ, şi s-au neglijat celelalte resurse turistice de care Bihorul dispune. De altfel, cele mai dezvoltate pachete turistice în acest moment în ambele judeţe sunt cele balneare şi peisagere. „Cele mai deficitare pachete sunt deocamdată cele de tradiţii şi obiceiuri, agrement şi cultural, iar operatorii din domeniu trebuie să colaboreze cu autorităţile locale pentru a le dezvolta. Turismul de afaceri a înregistrat una dintre cele mai spectaculoase creşteri şi până acum a susţinut industria hotelieră din judeţ în extrasezon”, mai spune Elena Botezat.

Tradiţiile şi obiceiurile, pe dinafară

Ea susţine că partea de tradiţii şi obiceiuri a fost accentuată doar în perioada sărbătorilor religioase, în timp ce partea de wellness suferă cel mai tare, deoarece necesită câteva investiţii mai mari, odată ce turismul a depăşit etapa de odihnă şi tratament. „Turismul din cele două judeţe se poate dezvolta mai mult dacă operatorii vor colabora şi vor dezvolta proiecte comune”, este de părere specialistul orădean.
Pe durata derulării proiectului, participanţii vor beneficia de instruire pentru diversificarea şi perfecţionarea activităţii, de asistenţă şi consultanţă, vizite de studiu reciproce, întâlniri şi ateliere de lucru. Printre realizările palpabile ale proiectului vor fi: un centru de promovare a turismului în euroregiune, editarea unui catalog al ofertanţilor de turism din zonă, care va prezenta circuite tematice şi oferta turistică. Se preconizează şi organizarea unui târg de turism în proximitatea euroregiunii.

Beneficiari

Prin acest proiect, 60 de investitori în turism din cele două judeţe vor beneficia de instruire alături de zece experţi, 20 de cadre didactice şi cercetători din mediul universitar din Oradea şi Debreţin, reprezentanţi ai administraţiilor locale şi judeţene. Circa 15.000 de persoane din euroregiune lucrează în sectorul turistic, dar din cauza lipsei de coerenţă din sector profiturile lor nu sunt prea semnificative. Prin implementarea acestui proiect, beneficiarii indirecţi vor fi cei implicaţi în industriile conexe şi bugetele locale.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite