În primele şase luni apar 5.000 de noi posturi în "call-center"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul de angajaţi în sectorul call-center va ajunge până la jumătatea anului 2007 la 20.000 de persoane, cu 5.000 peste nivelul consemnat anul trecut. "Piaţa locală este în creştere, cu

Numărul de angajaţi în sectorul call-center va ajunge până la jumătatea anului 2007 la 20.000 de persoane, cu 5.000 peste nivelul consemnat anul trecut. "Piaţa locală este în creştere, cu o medie anuală de 20-30 de unităţi call-center pe an. În prezent, sunt 250 deschise în România", apreciază Mădălina Vilău, managing partner al firmei Expo Media, organizatoarea unei expoziţii de profil. România este foarte căutată de către firmele specializate, deoarece forţa de muncă este bine pregătită şi cunoaşte limbi străine. Un alt factor este afinitatea culturală. Unul dintre efecte este că Bucureştiul a devenit saturat de call-center şi este foarte greu de găsit angajaţi, a mai spus Vilău. "De remarcat extinderea către alte oraşe cu centre universitare, unde se pot găsi mai uşor angajaţi, inclusiv studenţi în anii II-III", a menţionat Vilău. Principalii concurenţi ai României în domeniul deschiderii de call-center sunt India şi ţări din Extremul Orient, iar din regiune Bulgaria, a precizat Călin Nistor, director de marketing la firma Dial Telecom."Recent, o companie americană a preluat o firmă românească de call-center (Easy Call), ceea ce arată interesul SUA pentru România. Preluarea se bucură de succes, mai ales că o mare companie americană a închis unităţi în India şi Filipine şi a deschis un call-center în România", a subliniat Nistor. Dial Telecom are în prezent 12 unităţi tip call-center, cele mai multe activând în domeniul bancar şi de colectare a creanţelor. Firma britanică Access 2 Service operează un call-center în România, prin care vinde credite imobiliare în Marea Britanie, a adăugat Nistor. Segmentele economiei cu cele mai multe unităţi call-center, pe lângă telecomunicaţii, sunt segmentele financiar-bancar şi de retail. "Investiţia necesară pentru deschiderea unui call-center, cu 400 de angajaţi, se ridică la un milion de euro, însă totul depinde de strategia companiei care a luat această decizie", a estimat oficialul companiei Expo Media. În Bucureşti se va desfăşura în perioada 17-19 aprilie a treia ediţie a expoziţiei "Call Center and Customer Care", organizată de Expo Media, unde vor fi prezentate soluţii şi tehnologii de call-center, managementul resurselor umane şi al operaţiunilor, strategie şi audit.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite