Sondajele au fost corecte, PSD a prezentat ce il avantaja

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Institutul de Marketing si Sondaje (IMAS) s-a justificat, ieri, pentru rezultatele pe care le-a furnizat in urma anchetelor de opinie din timpul ultimei campanii electorale, prin care ar fi dat copios

Institutul de Marketing si Sondaje (IMAS) s-a justificat, ieri, pentru rezultatele pe care le-a furnizat in urma anchetelor de opinie din timpul ultimei campanii electorale, prin care ar fi dat copios apa la moara parerii ca acela care comanda sondajul beneficiaza de cifre binisor umflate. Mircea Kivu, director executiv, a incercat sa motiveze datele pe care IMAS le-a furnizat comanditarului (PSD Bucuresti) in trei randuri, din care n-au ajuns la public decat primele. IMAS a investigat preferintele bucurestenilor pentru primarul general in perioadele 8-14 mai, 15-21 mai si 22-28 mai. Primul sondaj a avut loc imediat dupa anuntarea candidaturii lui Mircea Geoana si-l situa pe acesta la egalitate cu Basescu (43 la suta). Tot atunci, Alianta PNL-PD era creditata cu 36 la suta din optiuni, iar PSD cu 43 la suta. Al doilea sondaj, a modificat substantial cifrele: Basescu a ajuns la 50 la suta din preferinte, in vreme ce contracandidatul sau "s-a prabusit" la 36 la suta. In fine, ultima ancheta de opinie il credita pe Basescu cu 52 la suta din voturi, iar pe Geoana cu doar 34 la suta. Potrivit lui Mircea Kivu, saptamanal, candidatul PNL-PD castiga in medie cam 4 la suta din simpatiile electoratului; probabil acest scor s-a pastrat si in ultima saptamana, rezultand deci pentru Basescu o cifra de circa 56 la suta din preferinte, ceea ce ar fi fost foarte aproape de rezultatul decis la urne. Asemanator au stat lucrurile si in cazul Consiliului General al Municipiului Bucuresti; adica Alianta PNL-PD a crescut saptamanal tot cu 4 la suta si ar fi fost cotata in ziua alegerilor cam cu 50 la suta din voturi, adica nu foarte departe de rezultatul final de acum 10 zile. Mircea Kivu adauga ca in conditiile enumerate mai sus nu este greu de inteles de ce beneficiarul sondajelor nu le-a facut publice pe ultimele doua si nici de ce anumiti candidati le-au valorificat pe cont propriu.

Politică

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite