Romanii sustin ca nu au fost influentati de emisiunile electorale tv

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Afisele de pe strada ar fi constituit principala sursa de informare despre candidati * Petrecerile electorale si concertele oferite gratis n-au impresionat alegatorii

Romanul s-a aratat foarte multumit de campaniile electorale realizate de marile televiziuni de la noi. Inainte ca posturile tv sa ia aceasta declaratie drept o victorie, trebuie facuta o mica precizare: 30,2% dintre conationalii nostri au marturisit ca au fost foarte putin interesati de campania pentru alegerile locale din 2004, in timp ce pe 19,2% dintre cetatenii patriei aceasta chestiune nu i-a interesat deloc. Doar jumatate din populatia cu drept de vot este preocupata in mare masura de campanie, fapt reflectat si in prezenta la urne din luna iunie. Datele au fost furnizate de un sondaj IMAS, comandat si finantat de Consiliul National al Audiovizualului si avand ca tema "Perceptia asupra campaniei electorale pentru alegerile locale, desfasurate la radio si televiziune". Romanul pare si foarte stapan pe propria opinie: peste 70% dintre subiectii chestionati considera ca, in ceea ce priveste decizia de vot, au fost influentati de programele tv in foarte mica masura sau chiar deloc. Principala sursa de informare in ceea ce-i priveste pe candidati au constituit-o afisele stradale (23,1%), urmate de emisiunile de televiziune (22,9%) si intalnirile cu candidatii (22,8%). Pentru alegerile din toamna, partidele ar trebui, deci, sa puna mai mult pret pe discutiile fata in fata ale pretendentilor cu alegatorii, decat pe chermezele populare cu mici si bere ori concertele-ghiveci gratuite, din piete. In ceea ce priveste talk-show-urile televizate, romanii au apreciat cel mai mult emisiunile cu mai multi candidati prezenti in studio (35,9%) si cele cu infruntari intre doi candidati (30%). Programele in care moderatorul discuta cu un singur candidat au fost pe placul a 18,5% dintre telespectatori, in timp ce doar 5,1% din privitori au gasit utilitatea clipurilor electorale. Despre jurnalele de stiri difuzate in perioada alegerilor, 45% dintre romani sustin ca au fost la fel ca de obicei, 35,6% le-au considerat mai interesante, iar 7,8% declara ca au fost mai putin interesante decat in mod obisnuit. Un progres a fost inregistrat la capitolul "bune maniere": 37,7% dintre subiecti apreciaza ca, in comparatie cu anul 2000, campania televizata de anul acesta a fost "mai civilizata". Pentru 27,6% dintre romani campania a fost "mai echilibrata", 13,1% sustin ca ar fi fost "mai bine reglementata", iar 19,3% - "mai interesanta din punctul de vedere al informatiilor". In topul preferintelor publicului, TVR1 conduce, cu 34 de procente, in ceea ce priveste cele mai interesante emisiuni electorale, urmat de Antena 1 (28%) si Pro TV, cu 14%. Dintre radiouri, Romania Actualitati a intrunit 42% dintre optiuni, posturile locale au adunat 16 procente, iar Europa FM - 10% din totalul preferintelor.

Politică

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite