Parlamentarii din vestul tarii, putin interesati de dezvoltarea economiei private

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marea majoritate a parlamentarilor din regiunea economica V Vest a Romaniei, care cuprinde judetele Hunedoara, Caras-Severin, Arad si Timisoara, nu s-au aratat interesati, in cei patru ani de mandat,

Marea majoritate a parlamentarilor din regiunea economica V Vest a Romaniei, care cuprinde judetele Hunedoara, Caras-Severin, Arad si Timisoara, nu s-au aratat interesati, in cei patru ani de mandat, de promovarea unor initiative favorabile dezvoltarii economice, se arata intr-un studiu elaborat de organizatia Academia de Advocacy cu sprijinul Fundatiei pentru o Societate Deschisa. Raportul a inregistrat cu rigurozitate activitatea parlamentarilor - propuneri legislative, amendamente, interventii in plen, interpelari, declaratii politice - vizand sprijinirea mediului economic privat. "Concluziile sunt triste", a declarat Radu Nicosevici, presedintele Academiei de Advocacy. El a precizat ca cei mai multi parlamentari nu au avut activitate in acest domeniu, iar, dintre cei harnici, foarte putini se vor mai regasi pe liste la viitoarele alegeri. Raportul mai arata ca cea mai slaba prestatie s-a inregistrat acolo unde sunt si cei mai multi traseisti politici, cum ar fi judetul Arad cu patru parlamentari care si-au schimbat culoarea politica. Autorii studiului au calculat un index proantreprenorial care releva gradul de implicare al fiecarui parlamentar in sprijinirea mediului privat. Pe primele locuri se afla Ludovic Mardari, PRM, Viorel Coifan, PNL, Mona Musca, PNL, Alexandru Sassu, PSD, Viorel Matei, PSD. Pe ultimele locuri se afla Dorel Onaca,PRM, Ilie Neacsu, independent, Ion Marcu, PRM, Gheorghe Tokay, UDMR, Ioan Guga, PSD. Spre surpriza autorilor studiului, parlamentarii proveniti din mediul de afaceri nu s-au mai aratat interesati de dezvoltarea sectorului, transformandu-se in "animale politice", dupa cum a spus Radu Nicosevici. Exemplul la aceasta categorie, Dorel Onaca, senator PRM, care, conform monitorizarii, a vorbit in plen de patru ori, in tot mandatul, o data fiind din intamplare. Academia de Advocacy afirma ca oamenii de afaceri puternici, intre care Ovidiu Tender, au comandat studiul pentru a acorda sponsorizari in viitoarea campanie electorala candidatilor care au dovedit ca le sprijina interesele.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite