PDL ar trebui să schimbe şi „leopardul“, nu doar gardul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Liderii PDL caută soluţii pentru a schimba imaginea partidului
Liderii PDL caută soluţii pentru a schimba imaginea partidului

„Nu vopsiţi doar gardul, schimbaţi şi leopardul!“ este mesajul pe care specialiştii în publicitate  şi branding l-au transmis democrat-liberalilor, preocupaţi de coagularea „Mişcării Populare“. Succesul unei mişcări de centru-dreapta ar depinde, în opinia publicitarilor chestionaţi de „Adevărul“, de oamenii noi care ar trebui promovaţi în prim-planul politic.

Cu aceiaşi oameni, democrat-liberalii „nu ar face din negru alb, oricât s-ar strădui", în opinia lui Bogdan Naumovici, directorul agenţiei de publicitate „23 Communication Ideas". „Pentru ca o nouă mişcare politică să reuşească, trebuie să vină cu iniţiative, acţiuni noi, dar mai ales cu feţe noi, să promoveze tinerii. Trebuie să schimbe şi leopardul, nu să vopsească numai gardul!", a arătat Naumovici.

În opinia lui Şerban Alexandrescu, director la agenţia de publicitate „Headvertising", iniţiativa privind un nou proiect politic este chiar salutară, în condiţiile în care, „când se înmulţesc asocierile negative ale multor oameni, legate de un anumit brand, probabil că proprietarii brandului ar trebui să se apuce să facă ceva", chiar dacă „orice tentativă de a scăpa de asocieri negative e un proces anevoios, dar deloc imposibil".

Pentru „a umbla la produs în mod substanţial", Alexandrescu a arătat însă că nu este numai nevoie de „destul timp, destui bani şi suficientă răbdare", ci mai ales de nume noi. E uşor să vii cu un nume nou, însă e puţin mai greu să vii cu nume noi, cu politicieni noi care să aibă altfel de valori. E mai importantă o schimbare de mentalitate decât o schimbare de culori", a arătat Şerban Alexandrescu.

La rândul său, Laurenţiu Dincă, senior copywriter „Odyssey", a făcut o diferenţă între un produs comercial şi unul politic.„Din păcate pentru PDL, a lua din nou votul oamenilor e puţin diferit de a-i face să  reîncerce un detergent care i-a dezamăgit. A convinge pe cineva să dea câţiva lei pe produsul tău pentru a vedea dacă e «îmbunătăţit», aşa cum îi promiţi, e realizabil", a susţinut Dincă.

„A te gira însă prin vot pentru încă patru ani e un preţ prea mare, având în vedere riscurile. Schimbarea dinamicului portocaliu cu verdele sedativ al halatelor medicale nu poate însemna decât o vagă speranţă de a-şi adormi pacientul pentru a-l «opera» mai bine, nicidecum schimbarea doctorului care l-a hăcuit", a mai afirmat Dincă.

Potrivit lui Ştefan Liuţe, şeful agenţiei de consultanţă de brand „Grapefruit”, combinaţia ideală pentru o rebranduire de succes în politică este: „purtători de imagine noi (cu reputaţie nepătată şi avânt maxim), alături de organizatori vechi (oameni cu notorietate redusă, dar care ştiu să mobilizeze alegătorii aflându-se în contact direct cu ei, în teritoriu)”.

„Dar e puţin probabil ca nişte schimbări profunde să nu genereze şi rezistenţă sau frustrare, cel puţin din partea celor care au în prezent influenţă semnificativă în formaţiunea respectivă. Iar dacă decidenţilor le este teamă de astfel de reacţii, schimbările vor fi fie lente, fie superficiale şi vor fi percepute ca insuficiente de alegători, atunci când se vor îndrepta spre urne”, a mai atras atenţia Liuţe, subliniind că, de fapt, este „doar o chestiune de curaj şi hotărâre”.

Ca exemple de rebranding politic, Ştefan Liuţe a vorbit despre cazul laburiştilor din Anglia, care s-au transformat în „New Labour”, modificare care l-a adus şi menţinut la putere pe Tony Blair. „După revenirea în Opoziţie, laburiştii britanici s-au »de-brandat», redevenind doar »Labour». Tot în Anglia, liberal-democraţii care fac parte din actuala coaliţie de guvernământ s-au »re-brandat» recent, în urma reacţiilor negative ale alegătorilor la măsurile de reformă ale respectivei coaliţii.

Mişcări pe frontul de dreapta

Scenariile privind înfiinţarea unei mişcări de centru-dreapta, cel mai probabil sub titulatura „Mişcarea Populară", s-au accentuat în ultima vreme, despre oportunitatea unui nou proiect politic vorbind intens mai mulţi lideri democrat-liberali. De altfel, planul de „reinventare" pe care preşedintele Traian Băsescu îl are pentru PDL şi pe care îl pune la cale cu ministrul Muncii, Sebastian Lăzăroiu, cel care a vorbit pentru prima dată, în urmă cu mai bine de un an, de „Albă ca Zăpada", a fost confirmat recent şi de senatorul PDL Radu Berceanu. În opinia liderului PDL Dolj, marca, Mişcarea Populară, nu ar fi fost înscrisă la OSIM de Ioana, fiica cea mare a lui Traian Băsescu, fără ca şeful statului să fi girat acest lucru.

''Trebuie să vină cu iniţiative, acţiuni noi, dar mai ales cu feţe noi, să promoveze tinerii. Trebuie să schimbe şi leopardul, nu să vopsească numai gardul!''
Bogdan Naumovici
directorul agenţiei de publicitate „23 Communication Ideas"

„Albă ca Zăpada" este promovată online

„Madame Blogary" - un site de promovare a ideilor de dreapta şi pe care posta comentarii şi ministrul Muncii, Sebastian Lăzăroiu, părintele „Albei-ca-Zăpada" politice - a anunţat că s-a constituit „Asociaţia Blogary", care îşi propune să susţină dreapta neoconservatoare. Pentru realizarea obiectivelor, „Asociaţia Blogary" îşi propune construirea unei platforme online de dezbatere a principiilor şi politicilor neoconservatoare, realizarea şi editarea de cărţi, publicaţii periodice, pliante, organizarea de cursuri de pregătire, dar şi de conferinţe şi chiar marşuri.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite