Elita tinerilor români vine tare din urmă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Avid după succes şi afirmare, muncitor, consumator de presă on-line, puţin interesat de shopping, clubbing şi de sacrificii în favoarea propriei familii. Acesta este profilul tânărului

Avid după succes şi afirmare, muncitor, consumator de presă on-line, puţin interesat de shopping, clubbing şi de sacrificii în favoarea propriei familii. Acesta este profilul tânărului formator de opinie din România, potrivit concluziilor unui studiu făcut de British Council în vara anului 2007.

>> Tinerii formatori de opinie vor să aibă propriul sistem de referinţă, iar structurile rigide le percep drept obstacole
British Council
studiu realizat în 12 ţări europene


Cercetarea s-a desfăşurat în Franţa, Germania, Ungaria, Polonia, România, Rusia, Serbia, Suedia, Turcia, Marea Britanie, SUA şi Ucraina. Scopul acţiunii l-a constituit identificarea motivaţiilor unui grup dinamic de oameni (cu vârste între 18 şi 40 de ani) şi a modului în care îşi văd ei rolul în lume.

Majoritatea repondenţilor din ţara noastră au fost femei. Categoria de persoane supusă cercetării se consideră responsabilă şi muncitoare, interesată de oportunităţile apărute pe plan internaţional şi de cele de comunicare. Subiecţii studiului au atins un nivel al faimei încă de timpuriu - statut care pare a fi des întâlnit în România.


Preocupaţi de mediu şi de încălzirea globală, tinerii formatori de opinie preferă e-mailul şi internetul ca mijloace de comunicare, folosesc mesageria instantanee şi au propriul blog. Sunt îngrijoraţi de lipsa banilor, dar nu sunt dispuşi să facă tot posibilul pentru a-şi ajuta familia.

Le face plăcere compania membrilor familiei, însă nu sunt influenţaţi de aceştia şi nici nu şi-au găsit eroi personali din rândurile rudelor. Sunt interesaţi să participe la conferinţe, seminare, ateliere de lucru şi să-şi facă relaţii.

În schimb, liderii tineri din ţara noastră nu sunt prea încântaţi să meargă la cumpărături, în discoteci sau să urmărească la televizor ştiri şi evenimente sportive. Se deconectează citind şi întâlnindu-se cu prietenii. (George Rădulescu)

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite