UPDATE Şefa de la Autostrăzi ar putea fi demisă azi. "O manevră de imagine", spun transportatorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şefa Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Daniela Drăghia, ar urma să fie destituită în şedinţa de Guvern de marţi. Dar demiterea ori păstrarea cuiva la conducerea CNADNR nu este decât o manevră de imagine, pentru că adevăratele probleme ale infrastructurii rutiere se rezolvă prin cu totul alte măsuri, spun transportatorii.

Oficial, motivul pentru care premierul va decide înlocuirea acesteia ar fi modalitatea defectuasă în care s-a făcut deszăpezirea în această iarnă, potrivit RTV.

Daniela Drăghia este director cu preluare de atribuţii, desemnat în timpul mandatului Ancăi Boagiu, de la Ministerul Transportului.

Ce spun transportatorii

Ion Lixandru, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a declarat, pentru „Adevărul“, că dacă Daniela Drăghia ar fi demisă aceasta nu ar fi altceva decât o „retragere strategică“, şefa CNADNR fiind un bun specialist pe fondurile europene. „Sunt destule nereguli în CNADNR - şi, în general, în administrarea infrastructurii rutiere -, astfel că o demisie ca aceasta despre care se vorbeşte acum ar putea fi decisă oricând, nu neapărat azi sau în altă zi. Ar fi doar o chestiune de imagine, să se dea mesajul unei schimbări sau, în altă ordine de idei, am putea vorbi despre o retragere strategică. Daniela Drăghia a lucrat mult cu fondurile europene, astfel că s-ar putea să stea puţin de-o parte şi să se ocupe de acestea“, spune liderul UNTRR. El mai arată că există şi posibilitatea unor „descoperiri“ la care trebuie să se identifice vinovaţii, şi atunci se va acţiona pe principiul „stai puţin de-o parte, dacă ieşi nevinovat bine, dacă nu – atunci măcar problema asta să nu fie în curtea mea“.

Marea problemă e fiscalitatea

Ion Lixandru ne-a mai spus că pentru transportatorii rutieri e mai puţin important cine conduce CNADNR, marea lor problemă fiind fiscalitatea din domeniul carburanţilor. „La fiecare sută de lei venit, 60 de lei se duc pe carburanţi, iar din aceşti bani două treimi ajung la bugetul de stat, prin taxe şi accize. Practic, noi, transportatorii rutieri, suntem cei mai mari contributori privaţi la bugetul statului, dar pe noi nu ne ia nimeni în seamă când se iau deciziile stategice pentru infrastructură“, a conchis liderul Uniunii Transportatorilor.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite