Basescu si-a finalizat oferta pentru Bucuresti cu doar o saptamana inaintea alegerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Traian Basescu a scos la iveala programul pentru Bucuresti, conceput pentru perioada 2004-2008, exact cu o saptamana inainte de finalul campaniei. Dupa ce in 2000 s-a prezentat in fata electoratului

Traian Basescu a scos la iveala programul pentru Bucuresti, conceput pentru perioada 2004-2008, exact cu o saptamana inainte de finalul campaniei. Dupa ce in 2000 s-a prezentat in fata electoratului cu o singura foaie de hartie, cu cateva promisiuni pe ea, Basescu s-a intrecut pe sine in a oferi alegatorilor un intreg volum, in care bilantul celor patru ani de mandat se imbina cu proiectele de viitor. Exista si capitole la care Basescu nu promite nimic, multumindu-se sa descrie situatia de fapt si eventuale realizari din 2000-2004. Este cazul capitolului "Construirea de noi apartamente", unde Basescu trece tot ce s-a dat in folosinta in administratia sa, fara a oferi o perspectiva, lasand chestiunea exclusiv in sarcina sectoarelor. La fel, la capitolul "Persoane cu dizabilitati", se multumeste in a semnala problemele, sperand in sensibilizarea societatii civile, cu concluzia ca fondurile raman o problema. Pentru a arata continuitatea in administratie, Basescu include in program o serie de proiecte, initiate pe timpul predecesorilor sai, aflate in derulare, cum sunt: liniile de metrou usor, reabilitarea retelelor de termoficare si a punctelor termice, ca si a infrastructurii de apa, si canalizare sau statia de epurare a apelor uzate de la Glina.
Reabilitarea zonei istorice
Pentru zona veche a orasului, Basescu gandeste renovarea cladirilor si refacerea intregii retele de apa, canalizare, gaze, electricitate. Intentia sa este ca, la jumatatea mandatului viitor, sa creeze o zona exclusiv pietonala pe strazile cu rezonanta istorica: Lipscani, Stavropoleos, Bacani, Hanul cu tei, Blanari, Patrascu Voda. Concomitent, Basescu promite si parking-uri de suprafata in Sfanta Vineri, Caldarari, Gabroveni. Adiacent zonei istorice se afla Zona Destructurata a Capitalei (de jur-imprejurul Casei Poporului), un spatiu de 485 de hectare, din care 200 sunt neconstruite. Edilul Bucurestiului ar vrea sa relanseze proiectul "Bucuresti 2000", care consta in construirea unor cladiri destinate afacerilor, cu scopul de a resuscita viata economico-sociala in zona. O problema extrem de importanta, fiind chiar un pericol public, o reprezinta cele 122 de blocuri cu risc seismic extrem de ridicat, construite inainte de 1940. Basescu n-a reusit sa consolideze decat trei astfel de imobile pana acum, din cauza opozitiei locatarilor. Cu toate acestea, promite ca le va finaliza, la un ritm de 10 imobile pe an.
Primaria vrea sa vada autobuzele din satelit
Calatorii bucuresteni vor fi supravegheati din satelit prin sistemul GPS montat pe autobuzele RATB. Sistemul functioneaza in alte capitale ale lumii, dar presupune mai intai de toate reorganizarea intregului sistem rutier si crearea unui management de trafic, actualizat periodic. Asta inseamna circulatia in "unda verde" in zona ultracentrala, o retea clara de strazi cu sensuri unice, camere video in intersectii, ca sa ajute politistii in dirijarea traficului. Proiectul ar fi gata in decembrie 2006 si costa 21 milioane euro, o mare parte din bani fiind deja contractati de RATB de la BERD. Pana la sfarsitul anului viitor, bucurestenii ar putea avea un sistem unic de taxare pentru metrou si RATB, ceea ce inseamna ca aceeasi cartela poate fi folosita pe ambele sisteme de transport. O cerinta europeana este reducerea poluarii si incurajarea mijloacelor de transport electrice (tramvaie si troleibuze). De aceea, bucurestenilor li se promite ca vor putea vedea, din nou, troleibuzele pe Kiseleff, B-dul Aviatorilor, Soseaua Nordului, Piata Victoriei, Magheru, Piata Romana, Piata Universitatii, Piata Unirii, B-dul Cantemir, Vacaresti, pana la Piata Sudului.
Pasajul Basarab si parcajul subteran raman prioritati
Basescu nu renunta la proiectele pe care le-a sustinut cu insistenta in lupta sa cu consilierii municipali: pasajul suprateran de la Basarab (care costa 67,8 milioane de euro), menit, in opinia sa, sa descongestioneze traficul pe directia nord-vest si inchiderea inelului principal de circulatie al orasului. Constructia duce la evitarea aglomeratiei in zona centrala a orasului pe axa nord-sud. In legatura cu acest pasaj, Basescu a purtat un adevarat razboi cu reprezentantii PSD, care promoveaza o alta solutie, anume mutarea Garii de Nord la Basarab si transformarea cladirii istorice intr-un complex comercial sau chiar cazinou. Tot aici, sub parculetul din fata Garii de Nord, Basescu vrea sa faca un parcaj subteran, pe trei niveluri pentru 1700 de autoturisme si autogara pentru microbuzele interurbane, in valoare totala de 23 milioane euro.
Basescu sustine ca are bani
Pentru fiecare sectiune a programului, candidatul Basescu indica valoarea si sursele de finantare. O mare parte dintre bani provin de la institutii financiare internationale, astfel incat gradul de indatorare al orasului se apropie de limita maxima admisa de lege - 20% din bugetul anual. In plus, o parte din finantare a fost deja acceptata si s-a trecut la realizarea studiilor de fezabilitate. Basescu mai spune ca taxele locale nu vor creste in urmatorii patru ani, fiind doar indexate cu indicele de inflatie.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite