A schimbat podgoria

0
Publicat:
Ultima actualizare:
A schimbat podgoria
A schimbat podgoria

După cinci ani în care a condus compania Cramele Recaş, Rareş Marinescu şi-a mutat tabăra, devenind director naţional de vânzări al producătorului de vinuri Crama Oprişor. În timpul mandatului lui Marinescu la Recaş, compania şi-a mărit volumul de vânzări de peste şase ori. Un target asemănător şi-a fixat şi la noul loc de muncă.

După cinci ani la Recaş, Marinescu a simţit că nu mai are aceleaşi percepţii cu ale acţionarilor companiei şi a decis să plece către un alt producător. „Mi-am dat seama că nu mai aveam puncte comune cu acţionarii în ceea ce priveşte strategia politicii comerciale şi m-am decis să plec“, îşi justifică Marinescu mutarea.

Diferenţa dintre cele două companii este că vinurile produse de Recaş sunt vândute în special în magazine, iar cele de la Crama Oprişor, subsidiară a grupului german Carl Reh, sunt cunoscute mai mult de clienţii restaurantelor, spune managerul. La noul job, Marinescu şi-a propus ca, în maximum un an, vinurile din portofoliul Cramei Oprişor (La Cetate, Drăgaica Roşie, Măiastru, Caloian, Rusalca Albă, Zmerenie şi Passarowitz 1718) să fie prezente în aproape toate restaurantele şi magazinele din ţară.

Promovare directă

După aceea va începe o campanie de promovare. „Nu pot să fac reclamă, iar consumatorii să nu găsească vinurile la raft sau la restaurant. Mai întâi trebuie să pun la punct distribuţia“, spune Marinescu. Strategia de marketing a lui Marinescu va fi una construită cu bani puţini, având în vedere că producătorul la care lucrează este unul relativ mic, care deţine o cotă valorică de 4% din piaţa internă de profil, potrivit propriilor estimări.

„Reclama TV este foarte scumpă. Doar doi-trei producători foarte mari îşi permit să facă asta. Mă voi folosi de presa de specialitate şi, în primul rând, de promovarea directă la punctele de vânzare. Când eşti mai mic trebuie să fii foarte inventiv şi să te întinzi cât îţi ţine plapuma“, destăinuie noul manager. De asemenea, va pune mare accent şi pe aspectul comercial al vinurilor, precum şi pe povestea acestora. „Pe lângă brandul La Cetate, care este deja cunoscut, voi pune mare accent pe promovarea unor vinuri noi – Caloian, Zmerenie şi Măiastru. Toate cele trei vinuri au denumiri româneşti, care ne duc cu gândul la tradiţie.

La fel sunt şi etichetele: simple, cu motive populare şi fără brizbrizuri aurii“, spune Marinescu. Despre vânzări, Marinescu spune că are aceleaşi planuri pe care le-a avut şi când a preluat conducerea Cramelor Recaş: creşterea acestora de cinci – şase ori în următorii cinci ani. „Când m-am angajat la Recaş, compania vindea 600.000 de sticle de vin pe an, iar în acest an a înregistrat un volum de vânzări de patru milioane de sticle. Aceeaşi creştere mi-am planificat-o şi la Crama Oprişor“, spune managerul.

Un alt obiectiv al lui Marinescu la fostul loc de muncă a fost să facă din Cramele Recaş un brand, target pe care l-a atins. Acelaşi lucru vrea să facă şi la Crama Oprişor. „Brandul reprezintă jumătate din valoarea cifrei de afaceri“, a conchis managerul.

Competiţie

Piaţa internă a vinurilor valorează aproximativ 450 de milioane de euro, la fel ca şi anul trecut. Principalii producători sunt Murfatlar, Vincon Vrancea, Jidvei şi Cotnari. Crama Oprişor şi Cramele Recaş deţin fiecare o cotă valorică de aproximativ 4% din piaţa de profil potrivit lui Marinescu.

Carte de vizită

Deşi la bază este inginer electromecanic, Rareş Marinescu a lucrat până acum numai în vânzări. Până să activeze în sectorul vinurilor, Marinescu a activat în cadrul companiilor  Elite, JTI şi Wrigley România. A avut şi propria firmă de distribuţie de accesorii pentru baruri şi restaurante, dar a renunţat la ea după doi ani de activitate din cauza lipsei de cash flow. Marinescu este căsătorit, are trei copii şi este pasionat de cântatul la chitară. Urăşte iarna din cauza frigului, motiv pentru care îşi petrece vacanţele numai la mare.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite