De la papetărie a trecut la industria modei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
De la papetărie a trecut  la industria modei
De la papetărie a trecut la industria modei

Alexandra Dumitrescu, director de comunicare la Rafar, conduce, la numai 26 de ani, o afacere de 14 milioane de euro pe an. La vârsta la care unii abia termină facultatea, Alexandra Dumitrescu are în subordine peste 30 de magazine de modă ale Rafar, divizia fashion de la RTC.

Alexandra Dumitrescu nu crede în modele umane şi consideră că în România este greu să-i faci pe oameni să acorde importanţă detaliilor.

Şi cu toate astea, principala ei menire este să convingă oamenii că românescul „merge şi aşa“ nu se poate aplica atunci când comercializezi branduri internaţionale de prestigiu. „Noi respectăm standardele mărcilor pe care le reprezentăm şi ne dorim să fim un exemplu de francizat eficient“, consideră Alexandra.

Ea crede într-un mix al evoluţiei profesionale cu cea personală, pe care încearcă să îl şi realizeze. „Cred că angajatorii care aleg oameni nepregătiţi, foarte inteligenţi, dar fără o bază educaţională potrivită domeniului în care activează, îşi asumă un risc prea mare“, este de părere ea.

Totuşi, nu crede că studiile de management sunt obligatorii, ci mai mult abilităţile de conducător. Cel mai solicitant job pentru Alexandra a fost cel de coordonator de marketing la Rafar. „În 2008, Rafar a crescut de la 4.500 de metri pătraţi de spaţiu de vânzare la 13.500.

Tot anul trecut am avut prima campanie în afara ţării, în Republica Moldova, ceea ce a fost foarte solicitant“, susţine tânăra. Anul 2008 a fost şi cel în care Alexandra a primit cele mai multe oferte de locuri de muncă în PR, însă le-a refuzat. 

Concediu oriunde, dar nu în România

De aproape patru ani, Alexandra Dumitrescu nu a avut mai mult de un weekend liber, aşa că, anul acesta, este hotărâtă să plece în concediu. „Îmi doresc o săptămână liniştită în care să stau la soare, pe o plajă oarecare, dar nu în România. Nu ador zonele liniştite, dar cred că este o măsură de precauţie pentru sănătatea mea psihică de anul viitor“, conchide Alexandra.

Ultima carte citită este „Afluenţa“ de Oliver James, un studiu despre dramele pe care le poate genera consumismul şi despre accesul la fericire. Tânărul manager încă nu se gândeşte să-şi investească banii în instrumente financiare, mai ales pe timp de criză. „Cel mult, vreau să investesc într-o maşină: un Mini sau un Fiat 500. Îmi va elimina bugetul de taxi, mult prea mare“, spune Alexandra. Chiar dacă suntem în plină recesiune, managerul este convins că atitudinea pozitivă este esenţială.

„Am citit acum câteva zile zece reguli la început de criză, iar una dintre ele ne îndemna să învăţăm să vorbim mai frumos unii cu alţii. Cred că acest factor este extreme de important“, consideră Alexandra Dumitrescu.

Pentru 2009, tânăra mizează pe creşteri mai puţin spectaculoase, dar este ferm convinsă că se va vedea o schimbare de atitudine ce va duce situaţia către normalitate. În 2008, Rafar, divizia fashion de la RTC, a avut o cifră de afaceri de 14 milioane de euro.

Scurt CV

Alexandra Dumitrescu a terminat Facultatea de Calculatoare din Craiova, dar şi Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti. Între 2003 şi 2005, s-a ocupat de PR într-o organizaţie nonguvernamentală din Craiova, iar în perioada iunie-iulie 2005, s-a angajat ca PR executive la Addvice Plus, companie membră a RTC Holding. Din 2005 şi până în 2007, a lucrat direct în cadrul RTC, la divizia de comunicare. După experienţa departamentului de PR, este numită manager de comunicare la Rafar, divizia de fashion de la RTC Holding.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite