Cum se negociază cu teroriştii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În caz de ameninţare cu bombă, personalul staţiei de telecomunicaţii de la Cheia trebuie să pună o serie de întrebări tip În camera de control a Centrului de comunicaţii de la Cheia

În caz de ameninţare cu bombă, personalul staţiei de telecomunicaţii de la Cheia trebuie să pună o serie de întrebări tip

În camera de control a Centrului de comunicaţii de la Cheia este afişat un set de instrucţiuni care precizează ce măsuri trebuie luate în cazul primirii unei ameninţări cu bombă. Specialiştii de aici sunt antrenaţi şi pentru "negocierea", prin telefon, cu cei care fac ameninţări teroriste.

Obiectivul Cheia aparţine Societăţii Naţionale de Radiocomunicaţii - RADIOCOM şi este principala poartă pentru comunicaţiile de voce, date, audio şi video ale României pe deasupra Oceanului Atlantic şi a Oceanului Indian.

Centrul de la Cheia are în dotare două antene parabolice cu diametrul de 32 de metri - cele mai mari din lume. Oficialii români recunosc faptul că activitatea centrului, deşi preponderent comercială (civilă), are şi un rol militar. "Cineva care vorbeşte încet trebuie ascultat cu o ureche mare", este unul dintre dictonurile care stau la baza activităţii acestei unităţi. Centrul de la Cheia nu mai are însă pază militară, ca înainte de 1989, ci este protejat, ca şi alte obiective ale RADIOCOM, de o firmă privată.

Tehnologie japoneză

Obiectivul a fost înfiinţat acum 30 de ani, cu tehnologie japoneză, şi a fost modernizat acum doi ani. De aici se poate ţine legătura cu opt sateliţi simultan.

Instrucţiuni antitero

Personalul RADIOCOM care lucrează la Cheia este format din 40-50 de persoane şi este instruit cum să reacţioneze în cazul primirii unui mesaj telefonic de ameninţare. Specialistul care recepţionează apelul trebuie să noteze, printre altele, data şi ora primirii mesajului, sexul şi vârsta aproximativă a interlocutorului, precum şi dacă vocea de la telefon seamănă cu a unei persoane cunoscute.

Angajatul Centrului de comunicaţii trebuie să pună şi o serie de întrebări tip - cum arată bomba, unde a fost plasată şi când urmează să explodeze, precum şi să reţină detalii despre modul de a vorbi al persoanei de la telefon şi despre zgomotele de fond care se aud pe timpul convorbirii telefonice.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite