100 de milioane n intr-un aeroport de care nu e nevoie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In timp ce aeroporturile din tara se inchid unul dupa altul pentru ca nu sunt rentabile, Consiliul Judetean Hunedoara a hotarat sa bage peste 100 de milioane de euro in modernizarea celui din Deva.

In timp ce aeroporturile din tara se inchid unul dupa altul pentru ca nu sunt rentabile, Consiliul Judetean Hunedoara a hotarat sa bage peste 100 de milioane de euro in modernizarea celui din Deva. Printr-un contract de parteneriat public-privat, o firma reprezentata de Sever Muresan a fost aleasa pentru a rezolva problema. Paradoxal, firma cu pricina va asfalta pista si un drum de 10 kilometri in zona, desi ea este specializata in consultanta si management.
Terenul pe care sunt in prezent ruinele aeroportului Deva are o suprafata de 318.000 hectare si a fost trecut recent din proprietatea Aeroclubului Romaniei in cea a Consiliului Judetean Hunedoara. De cum l-a vazut in parohia proprie, Consiliul a pus pe hartie proiectul de modernizare a sa. Justificarea megaproiectului se baza pe cresterea turismului in zona. Pe langa modernizarea aeroportului, s-a luat in discutie si asfaltarea unei sosele de 10 kilometri, intre Santuhalm si Hunedoara. A urmat apoi un simulacru de licitatie, la care au participat trei firme, dar in final s-a calificat doar cea reprezentata de Sever Muresan. Celelalte doua au jucat rol de "mana moarta", intrucat nici una nu indeplinea conditiile minime de participare stabilite in lege. In concluzie, au fost eliminate din start. Castigatoare a fost desemnata SC Asset Management System SA Bucuresti. Contractul final arata insa cu totul altfel decat proiectul Consiliului Judetean. Se vorbeste doar de modernizarea soselei si nicidecum de cea a aeroportului, dar suma alocata pentru lucrare creste cu 11 miliarde de lei. In plus, semnatar al contractului nu mai este castigatorul licitatiei, ci o firma cu nume asemanator. Aceasta din urma nu a nominalizat bancile prin care se va asigura finantarea, nu si-a prezentat bonitatea proprie, iar studiul de impact asupra mediului a fost si el ignorat. Sever Muresan si-a trimis reprezentanta pentru a ne lamuri cu privire la toate ciudateniile din contract. "Cea mai mare parte a contractului este confidential. Lucrarile ar trebui sa fie gata in 20 de luni de la semnarea contractului, dar deocamdata nici macar nu au inceput demersurile pentru obtinerea autorizatiilor. Domnul Sever Muresan nu si-a pus semnatura pe acest contract", sustine Anca Maria Cazan, omul de presa al afaceristului. In realitate, pe contractul semnat cu Consiliul Judetean apare clar semnatura acestui personaj, alaturi de o procura prin care el este imputernicit sa ia decizii in numele grupului de firme castigator al licitatiei. Cei de la Consiliu au declarat cu nonsalanta ca nu au considerat necesar sa verifice bonitatea firmei Asset, desi in joc era vorba de o suma de peste 100 de milioane de euro.

* La inceputul acestei saptamani, Aeroportul Arad a fost aproape inchis. El este folosit in prezent doar pentru cursele private, cu aeronave mici. Conducerea aeroportului se afla de mai multa vreme in tratative cu un operator italian, in speranta ca se vor putea introduce zboruri catre acea destinatie.
* Aeroportul din Caransebes a fost scos la mezat acum un an si jumatate. Pentru ca autoritatile locale nu au avut bani de renovare si au considerat ca acesta nu este rentabil, el a fost incredintat unui investitor privat

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite