Peste 50 milioane euro se vor investi in al doilea an de construire

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proiectul pasajului rutier Basarab va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) in sedinta de joi. Primaria Capitalei vrea sa urgenteze demersurile pentru completarea

Proiectul pasajului rutier Basarab va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) in sedinta de joi. Primaria Capitalei vrea sa urgenteze demersurile pentru completarea sistemului de transport pe inelul principal. Astfel, vehiculele care traverseaza calea ferata nu vor mai fi obligate sa faca ocoluri mari pe la Podul Grant sau Gara de Nord. Ocolurile sunt cauze suplimentare ale congestionarii traficului in zonele Basarab si Gara de Nord. Potrivit Primariei Municipiului Bucuresti, pasajul va face legatura intre Soseaua Nicolae Titulescu si Bd. Vasile Milea in zona Podului Grozavesti, supratraversand pachetul de linii de cale ferata in zona Garii Basarab, Soseaua Orhideelor, Calea Plevnei-Giulesti si Podul Grozavesti, revenind pe sol pe Soseaua Grozavesti.
Odiseea Pasajului Basarab
Primul proiect a fost aprobat in anul 2000 prin HCGMB nr. 265, acordul Ministerului Finantelor nr. 1725/2000, Contractul de finantare dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru finantarea ,Proiectului privind infrastructura urbana in Bucuresti". In 2002 prin HCGMB nr. 259 si OUG 13/2003 s-a renuntat la finantarea acestui proiect. In anul 2004, prin HCGMB 160, CGMB a aprobat din nou investitia si reluarea procedurilor de implementare a proiectului. A fost definitivat studiul de fezabilitate in faza finala si cu alti parametri economici, determinat de alegerea unei noi solutii tehnice care indica in principal cresterea lungimii pasajului, supratraversarea Splaiului Dambovitei si realizarea unei bretele de legatura la sol in zona Plevnei-Giulesti si Bulevardului Vasile Milea. A fost de asemenea stabilita o noua solutie privind circularea tramvaielor in zona Titulescu-Grivitei, ceea ce a dus la departarea marginilor pasajului cu circa 10 metri de frontul cladirilor si scurtarea rampei de urcare peste calea ferata.

Costuri necesare
Valoarea totala a investitiei este de 178.175.489 euro, din care lucrarile de constructii montaj costa 142.962.554 euro. Investitia se va face esalonat, in trei ani, din bugetul local al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, astfel: in primul an suma va fi de 48.496.954 euro, in al doilea - 51.437.163 euro, iar in ultimul an - 43.029.436 lei. Lungimea totala a pasajului va fi de 1.900 m, latimea pentru cele doua fire auto pe sens si calea de rulare tramvai, de 25,50 m, iar in zona statiei de tramvai latimea va ajunge la 44,50 m. Suprafata totala a pasajului va fi de 55.700 metri patrati.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite