250 milioane de euro în externalizarea de servicii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investiţiile generate de externalizarea activităţilor unor companii în România (outsourcing) ar putea ajunge până în 2010-2012 la circa 200-250 milioane de euro, a apreciat, miercuri,

Investiţiile generate de externalizarea activităţilor unor companii în România (outsourcing) ar putea ajunge până în 2010-2012 la circa 200-250 milioane de euro, a apreciat, miercuri, ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, la un seminar organizat de "Ziarul Financiar". El a mai remarcat şi impactul considerat foarte bun pe care acestea îl au în construirea unui management performant.

În prezent, în România activează principalii jucători mondiali de pe piaţa serviciilor BPO (Business Process Outsoursing). Firmele de BPO realizează anumite activităţi administrative în numele clienţilor pentru care lucrează. Această industrie angajează deja câteva mii de persoane şi cunoaşte o dezvoltare rapidă. Spre exemplu, numărul de salariaţi pe care îi are Genpact în România va creşte de 3,5-4 ori anul acesta apropiindu-se de 900. Hewlett Packard a anunţat deja trecerea pragului de 1.000 de persoane, dezvoltarea depăşind planurile iniţiale.

Afacerile BPO sunt caracterizate de o utilizare intensă a forţei de muncă şi de cunoaşterea limbilor străine. Potrivit reprezentanţilor Genpact 65%-75% din costurile totale sunt cele salariale.

Într-un clasament al atractivităţii investiţiilor BPO, realizat de compania AT Kearney, România a căzut de pe poziţia 24 pe care o ocupa în 2005, pe locul 33 tocmai ca urmare a creşterii costurilor. Un alt factor ce contribuie la calcularea acestui indice de atractivitate este existenţa resurselor umane. Situaţia nu s-a ameliorat, România ocupând la acest aspect în continuare locul 45, potrivit lui Bogdan Belciu, senior manager al AT Kearny.

"Trebuie să fim realişti, să cunoaştem limtele", spune Laurent Poujol, manager Bucharest Global Business Center, Hewlett-Packard. El arată ca nu ar putea să găsească 50-100 de vorbitori de suedeză motiv pentru care compania nu se poate implica în proiecte de anvergură pentru această piaţă.

Potrivit lui Poujol, cunoaşterea limbii olandeze aduce un plus de până la 20% la salariu, pentru cei ce se angajează pe poziţii de debutanţi într-o companie BPO.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite