Orice trusă medicală auto omologată în UE este valabilă şi în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sancţionarea drastică a lipsei truselor medicale şi a extinctoarelor de la bordul maşinilor aflate în circulaţie a dus la un adevărat scandal pe această temă. Totul a plecat de la faptul

Sancţionarea drastică a lipsei truselor medicale şi a extinctoarelor de la bordul maşinilor aflate în circulaţie a dus la un adevărat scandal pe această temă. Totul a plecat de la faptul că, în piaţă, a fost indusă ideea că doar produsele firmei Vesta Investment sunt autorizate. Justificarea a fost că alte truse nu aveau timbrul RAR. De aici a pornit zvonul că numai produsele acelei societăţi sunt avizate.

Registrul Auto Român a precizat însă că, "de la data aderării României la UE, produsele fabricate şi comercializate legal în ţări membre sunt
exceptate de la obligativitatea omologării RAR în vederea punerii pe piaţă".

În privinţa truselor sanitare, companiile Vesta şi Algomed au primit avizul RAR pentru producerea acestora, iar firmele Velfina şi General Grup Piteşti sunt în curs de avizare şi vor intra în câteva zile pe piaţă.

Firme româneşti omologate

Conform prevederilor legale, Ministerul Sănătăţii a mai avizat încă o societate pentru comercializarea truselor medicale. Referitor la stingătoare, trei companii au certificarea RAR: Gefil Filipeştii de Pădure, Instal Somet Buzău şi Romtec Iaşi. În momentul de faţă, la pompieri mai sunt înscrise încă 16 firme care aşteaptă intrarea pe piaţă. În România, Vesta Investment are omologare internaţională acor-dată de ministrul transporturilor pentru producţia de triunghiuri reflectorizante, iar Conex Grup Iaşi are certificare RAR pentru punerea pe piaţă a unui produs fabricat în China şi omologat în Olanda.

Timbrele RAR nu sunt obligatorii pentru produsele UE

"Însemnele Registrului Auto Român nu se vor mai regăsi pe toate trusele medicale şi stingătoarele de pe piaţa românească pentru că, aşa cum se precizează în OG 34/2005, de la data aderării României la UE, produsele fabricate şi comercializate legal în ţări membre ale UE, altele decât România, sunt exceptate de la obligativitatea omologării RAR în vederea punerii pe piaţă", ne-a declarat Daniel Patentaşu, directorul general al RAR.

Importatorii, prinşi în hăţişul legislativ

"RAR-ul spune că trebuie să mergem cu extinctoarele la omologare la pompieri şi cu trusele medicale la Ministerul Sănătăţii deşi, conform Ordonanţei 34/2005, de la data integrării, produsele fabricate în Uniunea Europeană nu mai trebuie omologate, susţine Ion Glişcă, preşedintele Patronatului Comercianţilor şi Producătorilor de Piese Auto. Glişcă susţine că aceste demersuri sunt încercări de a menţine poziţia de monopol a unor producători români, în speţă firma Vesta. "Nu înţeleg care este interesul celui care face astfel de afirmaţii. Sunt ferm convins că aşa ceva nu s-a întâmplat, pentru că ştiu sigur că angajaţii Registrului Auto Român cunosc prevederile legii referitor la produsele fabricate şi comercializate legal în Uniunea Europeană. Totuşi, îl aştept pe domnul Glişcă cu numele angajatului care i-a cerut să îşi reomologheze produsele", a declarat, în replică, Daniel Petentaşu, directorul general al RAR.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite