Un matematician face planning în publicitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un matematician face planning în publicitate
Un matematician face planning în publicitate

Răzvan Mătăşel, Managing Partner al agenţiei Arsenoaiei&Mătăşel, este mereu obsedat să ajungă numărul unu, dar asta nu înseamnă că-i reuşeşte de fiecare dată.Omul de publicitate a decis să-şi lanseze propria afacere chiar înainte de criză. Deşi în primele patru luni a stat pe tuşă, acum spune că îi merge foarte bine.

S-a născut şi a crescut în Moineşti, judeţul Bacău. Având o mamă profesoară de matematică, Mătăşel a devenit expert în domeniu şi a participat la concursuri şi olimpiade.

Mai toată adolescenţa şi-a împărţit-o între matematică şi sport. A început să facă mişcare pentru a corecta nişte probleme de sănătate.

De la ASE, în publicitate

Mătăşel recunoaşte chiar că în timpul facultăţii ajungea în conflict cu alţi tineri, dar nu pentru că era un bătăuş, ci din mândrie. „Sunt ambiţios şi nu-mi place să las capul deloc. Sunt pe principiul capul lăsat, sabia îl taie“, mărturiseşte Mătăşel.

După acelaşi principiu s-a ghidat şi în viaţă. Deşi apucase calea cifrelor şi a ecuaţiilor, nu a vrut să devină profesor de matematică, aşa că a decis să meargă la facultatea de Relaţii Economice Internaţionale (REI) din cadrul ASE.

„Am intrat al patrulea şi m-am ofticat vreo două luni că nu am intrat primul“, spune el cu sinceritate. A fost la un pas de a ajunge să lucreze în domeniul bancar. În acea perioadă, ING selecta anual cei mai buni 10 studenţi de la REI. Deşi ajunsese în primii zece, în acel an, ING a ales doar unul, din cauza „pseudocrizei“, cum o numeşte el, de atunci.

După întâmplarea acesta, Mătăşel a fost sunat de Victor Dobre, pe atunci, Managing Director al agenţiei Scala JWT, şi chemat să lucreze „cu cifre şi cu grafice“.

Antreprenoriat în vreme de criză

La Scala s-a ocupat de strategic planning, care, în viziunea lui Mătăşel, înseamnă două lucruri:  să direcţioneze un creativ şi să-l inspire. „Din sute, zeci de drumuri pe care poţi să le alegi pentru un brand, trebuie să-i spui creativului, cu exactitate, încotro să meargă“, explică Răzvan.

La Scala a lucrat aproximativ trei ani, după care a mers pe funcţia de Head of Planning la Leo Burnett printr-o firmă care se ocupa cu recrutarea de oameni. În 2008, Mătăşel a decis să treacă la un alt nivel, cel al antreprenoriatului. Aşa că s-a asociat cu Emilian Arsenoaiei, fost director de creaţie la Leo Burnett, în firma Arsenoaiei&Mătăşel. O agenţie care, la niciun an de la lansare, s-a remarcat cu o nominalizare la festivalul de publicitate de la Cannes.

Campania a fost una socială, realizată în parteneriat cu Poliţia Bucureşti, şi prin care a convins mai multe vedete ale Pro TV să-şi prezinte emisiunile stând în scaune cu rotile.Mătăşel recunoaşte că în primele patru luni de când şi-a făcut firma nu au avut niciun client, dar acum spune că îi merge foarte bine.

Vitezomanul publicităţii

Deşi a lucrat la realizarea unei campanii de responsabilizare a şoferilor, Răzvan Mătăşel şi-a cumpărat un BMW Coupe şi recunoaşte că îi mai place să apese acceleraţia. Cu toate acestea, de când a aflat că va fi tătic s-a mai liniştit.

Carte de vizită

Data şi locul naşterii:5 mai 1977, Moineşti, judeţul Bacău.

Activitate profesională: august 1999 – august 2002 – Director de cercetare şi de planning la Scala JWT. În perioada 2002 – 2008 Mătăşel a lucrat la Leo Burnett, unde a ocupat funcţiile de Head of Planning şi Deputy Managing Director.

Când nu se ocupă de muncă, profesează. Astfel, este profesor asociat la un masterat în cadrul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării (Universitatea Bucureşti) şi la SNSPA.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite