O nouă marcă românească va pătrunde pe pieţele externe
0Strategia de dezvoltare a companiei Croco Oneşti vizează deschiderea unor noi canale de vânzare în afara ţării Rata profitabilităţii afacerii a reprezentat o problemă majoră pentru
Strategia de dezvoltare a companiei Croco Oneşti vizează deschiderea unor noi canale de vânzare în afara ţării
Rata profitabilităţii afacerii a reprezentat o problemă majoră pentru compania Croco Oneşti la nivelul anului 2005, aspect ce a fost remediat la un an distanţă. Reorganizarea businessului a vizat în primul rând disponibilizarea unui număr de 320 de angajaţi, în paralel cu finalizarea procesului de retehnologizare şi optimizarea capacităţii de producţie. Cu toate dificultăţile întâmpinate, produsele comercializate sub această marcă au ajuns să depăşească, din punct de vedere al vânzărilor, şi brandurile importate pe piaţa autohtonă.
Lider pe piaţa sticksurilor din ţara noastră, compania Croco Oneşti estimează pentru anul în curs un avans al cifrei de afaceri cu 15 puncte procentuale, de la valoarea de pete 7,5 milioane de euro, înregistrată anul trecut.
"Pentru anul în curs s-a estimat o creştere a cifrei de afaceri cu aproximativ 15% faţă de 2006, fără a lua în considerare modificarea structurii vânzărilor pe tipuri de produse", a declarat, pentru Adevărul, preşedintele companiei, Damian Mereu.
Majorarea producţiei depinde de vânzări
Estimarea iniţială ar putea fi depăşită în funcţie de reuşita unor proiecte aflate în derulare, în speţă prin creşterea vânzărilor la unele produse lansate anul trecut, prin deschiderea unor canale noi pentru vânzarea produselor Croco în Spania, Germania şi Polonia, dar şi prin producerea şi vânzarea produselor sub marcă privată. Deşi piaţa din ţara noastră este principala destinaţie a produselor Croco, obiectivul permanent este acela de a deschide noi canale de vânzare în afara ţării. "În plus, o ţintă pentru compania noastră este şi producerea, şi vânzarea produselor sub marca privată a unor firme mari din Europa", spune Mereu. În 2006, 15% din cifra de afaceri a fost realizată prin vânzarea produselor la export, ţările în care ajung produsele româneşti fiind Slovacia, Cehia, Ungaria, Bulgaria, Moldova şi Germania.
Standard Nutricia şi Pan Group, principalii competitori
Capacitatea totală de producţie a fabricii din Oneşti este de 22.520 de tone produs finit/an, în timp ce capacitatea maximă atinge la 93 de tone/24 ore, din care 12 tone sticks şi 81 tone biscuiţi. În ceea ce priveşte majorarea capacităţii de producţie, Mereu susţine că acesta nu este un obiectiv pe termen scurt. "Pentru perioada imediat următoare nu avem în vedere extinderea capacităţii actuale. Ultima capacitate de producţie a fost pusă în funcţiune în 2005. În prezent, există o rezervă de capacitate neutilizată, la care se va apela odată cu creşterea vânzărilor pentru produsele actuale", a precizat Mereu. Marca produselor societăţii - Croco - este cunoscută în ţara noastră de la sfârşitul anului 1994. La sfârşitul anului 2006, marca Croco se afla în topul celor mai valoroase 50 de branduri din România.
Pe termen mediu, strategia Croco Oneşti se va axa cu precădere pe întărirea poziţiei pe piaţă a produselor comercializate sub această marcă, în paralel cu creşterea vânzărilor la produselor actuale, prin îmbunătăţirea calităţii şi creşterea competitivităţii lor. Potrivit sondajelor efectuate de compania de cercetare şi consultanţă AC Nielsen, Croco Oneşti este lider pe segmentul Sticks cu o cotă de piaţă de 41%. La capitolul Brezel şi Crackers, vânzările totale situează compania pe locul doi, cu o cotă de piaţă de 18% şi, respectiv, 14%.
Pe acest segment, unul dintre principalii competitori este Standard Nutricia, companie specializată pe producţie de snacksuri cu diferite arome, chipsuri, alune, popcorn, ministicks, covrigei etc. Pe cele două segmente, un alt competitor este şi compania craioveană Pan Group, a cărei cifră de afaceri era estimată să ajungă la sfârşitul anului trecut la valoarea de 25 milioane de euro, de la 22,5 milioane euro, în 2005. 34,5% din vânzările totale sunt asigurate în acest caz de segmentul de crackers, brezel şi sticksuri, o pondere la fel de mare având-o şi produsele dulci, în speţă fursecuri, napolitane, biscuiţi dulci.
O ţintă pentru compania noastră este şi producerea, şi vânzarea produselor sub marca privată a unor firme mari din Europa
Damian Mereu
preşedinte Croco Oneşti