"Fara managementul traficului, Capitala se va sufoca!"
0* Metroul si RATB vor avea bilete si abonamente unice * Camerele de luat vederi de pe strada aduc sanctiuni pentru soferii lipsiti de bun-simt si asigura un trafic fluent
Numarul tot mai mare de autovehicule care circula pe strazile Bucurestiului va face ca orasul sa se sufoce in acest an fara un management al traficului. Presedintele Comisiei economice a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), Liviu Goncea, spune ca echipa de japonezi a JICA a avertizat despre acest lucru inca din 1998. "De aceea, studiul de reorganizare a circulatiei in Capitala reprezinta o prioritate pentru deliberativul municipal. Inca din aceasta vara au aparut semnele infernului care ne-ar putea astepta daca stam cu mainile in san: ambuteiaje, nervi, claxoane inutile si nenumarate ore de intarziere la diverse intersectii. Toate acestea se vor elimina treptat, odata cu aplicarea din acest an a primelor masuri de management al traficului", spune Goncea. Presedintele Comisiei economice anunta ca bugetul Capitalei pentru 2004 a crescut in termeni reali, pentru prima oara dupa 1990, fiind de 13.000 de miliarde de lei, cu peste 30 la suta mai mare decat anul trecut, mai mare decat inflatia. O suma importanta din buget o reprezinta subventiile acordate sub diverse forme regiilor de termoficare sau de transport public. Desi nu costa "decat" 20 de milioane de euro, proiectul cofinantat de BEI a tot fost amanat in mod nejustificat. "Primele rezultate ale studiului se vor vedea, cel mai probabil, in aceasta toamna, Primaria Capitalei urmand sa desemneze consultantul chiar acum, in ianuarie. Sistemul de management al traficului inseamna, printre altele, eliminarea ambuteiajelor si o prioritate mai mare acordata arterelor mai solicitate. Mai intai va avea loc monitorizarea afluxului de vehicule, pe ore, si apoi semaforizarea controlata in peste 100 de intersectii. Masinile vor circula in unda verde, dar nu ca acum, cand sistemul este aplicat prost, mijloacele de transport ale RATB vor fi coordonate prin sistem de pozitionare globala, de dirijare a traficului prin satelit, astfel incat ele sa fie indreptate spre zonele cu cerere mai mare. Totodata, vor avea prioritate sporita tramvaiele si troleibuzele, iar metroul si RATB vor avea bilete unice si sistem integrat de transport", a adaugat Goncea. El spune ca sistemul de camere de luat vederi amplasate pe strazi va transmite informatii atat la Centrul de coordonare al Administratiei strazilor, cat si la dispeceratul central de politie, care va fi integrat inca din aceasta primavara cu celelalte servicii de urgenta, prin numarul de telefon 112. In paralel cu regularizarea circulatiei, trebuie asigurata infrastructura ultramoderna pentru semafoare, cabluri noi de fibra optica si trebuie terminate in primul rand lucrarile de modernizare a strazilor cofinantate de BEI, incepute in vara trecuta. Liviu Goncea, care este si presedinte al Autoritatii Teritoriale de Ordine Publica (ATOP) Bucuresti, spune ca in prima parte a aplicarii masurilor de regularizare a traficului Bucurestiului va impune o interventie mai ferma a agentilor de politie, in sensul sanctionarii soferilor fara bun-simt, care nu respecta regulile de circulatie.