Ne încredem în oamenii de afaceri mai mult decât europenii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Managementul marilor companii din România se bucură de încredere din partea a 46% din populaţie, nivel care este peste media din Europa de Vest, dar sub cea din ţările din centrul şi estul

Managementul marilor companii din România se bucură de încredere din partea a 46% din populaţie, nivel care este peste media din Europa de Vest, dar sub cea din ţările din centrul şi estul continentului, potrivit celui mai recent indice de încredere realizat de compania de cercetare GfK.

Dintre toate grupurile profesionale, pompierii sunt cei ce beneficiază de încredere din partea celor mai mulţi români (94%) şi sunt urmaţi în clasament de armată (90%), servicii poştale (89%) şi profesori (85%).

Nivelul de încredere acordat forţelelor armate înregistrează în România cel mai ridicat nivel dintre toate statele analizate.

Indicii au fost calculaţi pe baza unui sondaj realizat în perioada martie - aprilie 2000 şi măsoară nivelul de încredere a populaţiei faţă de 20 de grupuri profesionale şi organizaţii.

În acest sens, GfK a intervievat 19.760 de persoane din 19 ţări europene şi din Statele Unite ale Americii, potrivit unui comunicat al GfK România.

Mai bine decât media europeană

În România, 46% din persoanele chestionate au afirmat că au încredere în managementul marilor companii, în timp ce nivelul mediu din vestul Europei este de 28%, iar cel din Europa Centrală şi de Est este de 52%. Astfel, media europeană se situează în jurul a 35%.

Conducerea marilor companii din Polonia se bucură de cea mai mare încredere din regiune.

Firmele de aici sunt apreciate de 63% din repondenţi şi sunt urmate de Turcia, cu 48%, şi Ungaria cu 47%. Cehia şi Rusia au înregistrat cel mai redus grad de încredere în privinţa managementului companiilor, de 36% şi, respectiv, 28%.

Manageri cu imagini şubrezite, în Vest

În Europa de Vest, procentajul reprezentând încrederea populaţiei în managementul companiilor este cu mult mai redus decât cel din regiunea de centru şi de est, nivelul minim fiind de 15%, în cazul Germaniei. Maximul valorii se înregistrează în Spania, unde 42% din repondenţi au încredere în conducerea firmelor.

"Reputaţia experţilor în publicitate şi a managerilor marilor companii, precum şi cea a politicienilor este destul de pătată în Europa", consideră experţii de la GfK.

O excepţie o reprezintă Statele Unite. În SUA, aproximativ o treime dintre persoanele chestionate au considerat că pot avea încredere în manageri. Acest grup profesional este astfel pe locul 3 la sfârşitul clasamentului privind nivelul de încredere.

Grupul GfK este unul dintre liderii mondiali în domeniul cercetărilor de piaţă. Activităţile grupului acoperă trei divizii de afaceri custom research, retail and technology şi media.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite