Cum să-ţi gestionezi timpul în afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile din domeniul financiar-bancar, auto sau construcţii apelează în mod frecvent la instruirea personalului pentru a finaliza eficient un proiect complex Efectuarea unui curs de

Companiile din domeniul financiar-bancar, auto sau construcţii apelează în mod frecvent la instruirea personalului pentru a finaliza eficient un proiect complex

Efectuarea unui curs de management al proiectelor este benefică pentru a preîntâmpina momentele de criză din viaţa unei companii.

Cine nu cunoaşte stresul deadline-urile şi al predărilor pe ultima sută de metri? Proiecte peste proiecte, gestionarea precară a timpului pentru rezolvarea problemelor, şi panica de a nu reuşi să duci la bun sfârşit ceea ce ţi-ai propus intervin inevitabil în activitatea fiecărui angajat sau patron.

Dacă ai trecut prin aşa ceva şi vrei să eviţi pe viitor situaţiile-limită este bine să vă treceţi în CV şi un curs de management al proiectelor.

Cursurile de sunt frecventate atât de proprietarii de business, cât şi de middle management a unei companii, şi sunt căutate, de cele mai multe ori, pentru a preîntâmpina eventuale obstacole în gestionarea unui proiect complex.

Trei zile de curs, 850 de euro

"Majoritatea participanţilor care au apelat la aceste servicii au provenit fie din organizaţii care au lucrat în proiecte şi s-au izbit de obstacole, fie din organizaţii care se pregătesc să lucreze în proiecte şi vor să aibă oameni pregătiţi, care să asigure succesul proiectelor ce urmează să fie derulate", a declarat, pentru "Adevărul", Călin Cavaleru, Business Unit Manager Kepner Tregoe România. Potrivit acestuia, cursurile sunt frecventate cu precădere pentru preîntâmpinarea situaţiilor de criză.

"Până în prezent, nu am avut participanţi care să apeleze la aceste servicii în situaţii de criză", a precizat Cavaleru. În general, cursanţii provin din mediul de business, trimişi fiind de către compania la care lucrează pentru a se perfecţiona.

Domeniile de activitate care apelează la cursurile de management al proiectelor sunt dintre cele mai diverse: de la sectorul financiar-bancar, producţie, FMCG, auto, construcţii şi materiale de construcţii, farma şi până la segmentul de business to business, media, imobiliar, development.

Un astfel de curs costă 850 de euro şi durează trei zile. Segmentul cursurilor de management al proiectelor se află pe o pantă ascendentă, cererea fiind mai mare cu 30% faţă de anul 2007.

În fapt, un astfel de curs te ajută să-ţi gestionezi resursele de care dispui prin aplicări practice a conceptelor şi tehnicilor discutate pe proiectele celor prezenţi la un astfel de curs. "Cursul de project management m-a ajutat să gestionez numărul mare de proiecte în derulare şi să mă înscriu în deadline-urile planificate.

Acest program m-a ajutat să văd proiectul în ansamblu, să prioritizez acţiunile echipei de proiect, să prevăd şi să gestionez schimbările apărute", a precizat Alexandra Cursaru, coordonator de proiect, în cadrul Star Foods.

Managerul de proiect, cel mai solicitat

În primul rând, un manager de proiect trebuie să se focuseze pe dimensiunile proiectului întreprins. Managerul are îndatorirea de a corela toate cerinţele proiectului cu timpul avut la dispoziţie, cu bugetul şi nivelul de calitate acceptat de sponsorii şi acţionarii proiectului respectiv, susţin şi reprezentanţii HR România. Potrivit acestora, el trebuie să păstreze atenţia echipei pe care o coordonează.

Planificarea este punctul forte. Aceasta trebuie să fie bine făcută, să fie detaliată şi sistematică. Planificarea şi replanificarea reprezintă modalităţile prin care un management de proiect de succes se poate derula.

Un aport important pentru gestionarea cu succes a unui proiect îl pot avea şi cursurile de specialitate. Călin Cavaleru susţine că consultanţa în ceea ce priveşte managementul de proiect vizează următoarele aspecte: definirea proiectului, planificarea implementării, implementare, evaluare, monitorizare şi comunicarea în proiect care este prezentă în toate fazele proiectului.

Managementul de proiect are avantajul de a aborda totul ca proces, aşa cum se desfăşoară el în practică, pune în discuţii proiecte de succes, ajută la înţelegerea de ansamblu a proiectului, înainte de a se cheltui bani, oferă tehnici şi abilităţi care ajută la creşterea motivării şi implicării echipei de proiect.

În plus, un bun managemet de proiect atrage după sine şi implicarea în proces a celor mai buni oameni. Iar aici intervine managerul de proiect şi capacitatea sa de a strânge laolaltă pe cei mai buni, dar şi să facă în aşa fel încât să-i păstreze în respectiva formulă.

Procesele unui management de proiect

Definirea este folosită pentru a evalua nevoia pentru proiect şi clarifica timpul, costul şi parametrii de performanţă. De asemenea, identifică rezultate specifice şi valoarea pe care proiectul ar trebui s-o producă, dar şi resursele necesare.

Planificarea este folosită pentru a determina cine, ce şi când va face. Planificarea combină secvenţele tehnice şi planificarea livrabilelor, resurselor, sarcinile orientate pe persoane (ex: constituirea echipei de proiect cu persoanele cele mai potrivite, câştigarea implicării acestora pentru succesul proiectului).

Implementarea se adresează folosirii controlate şi eficace a resurselor pentru a obţine rezultatele de proiect.
Include depăşirea obstacolelor obişnuite ce apar în majoritatea proiectelor şi monitorizarea, dar şi răspunsul la problemele de proiect.

Evaluarea şi monitorizarea. Include efortul de a asigura că scopul proiectului este atins şi de a valorifica "lessons learned".

Comunicarea în managementul de proiect este prezentă în toate fazele proiectului: definire, planificare şi implementare. Include abilităţi de leadership distincte pentru managementul performanţei umane şi implicarea şi satisfacţia susţinătorilor proiectului.

Majoritatea participanţilor care au apelat la aceste servicii au provenit fie din organizaţii care au lucrat în proiecte şi s-au izbit de obstacole, fie din organizaţii care se pregătesc să lucreze în proiecte şi vor să aibă oameni pregătiţi
Călin Cavaleru, Business Unit Manager Kepner Tregoe România

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite