"Unui francez îi va veni rar ideea de a-şi petrece vacanţa în România!"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fernand Le Rachinel, care este şi membru al Intergrupului de turism din PE, a vizitat recent, timp de o săptămână, România. Bun cunoscător al domeniului turismului, eurodeputatul francez a

Fernand Le Rachinel, care este şi membru al Intergrupului de turism din PE, a vizitat recent, timp de o săptămână, România. Bun cunoscător al domeniului turismului, eurodeputatul francez a "inspectat" Bucureştiul şi Valea Prahovei şi ne-a prezentat în exclusivitate opinia sa despre situaţia turismului din România.

Adevărul - Sunteţi la prima vizită în România. Ce impresii aveţi?

Fernand Le Rachinel - Această vizită îmi permite să constat că acele "clişee" pe care şi le formează occidentalii despre România sunt departe de a fi adevărate. România, considerată prea des o ţară a lumii a treia, posedă atuuri importante, dar suferă la capitolul infrastructură.

- Care ar fi atunci atuurile României?

- Ospitalitatea, cultura, tradiţiile, folclorul, autenticitatea. Toate acestea înseamnă un mare plus pentru a atrage turiştii occidentali, tot mai numeroşi în a căuta calitatea vieţii cu un buget convenabil. Apoi, dotările hotelurilor, chiar dacă insuficiente în anumite locuri, îmi par, per ansamblu, corecte, chiar remarcabile. Pe de altă parte, formaţia personalului îi îndreptăţeşte să nu invidieze cu nimic celelalte ţări, în care turismul e o valoare sacră.

- Totuşi, ce-i lipseşte turismului românesc pentru a deveni un motor al economiei?

- România posedă locuri turistice legendare şi staţiuni de sezon, dar clientela trebuie convinsă să vină şi să fie fidelizată. Mi se pare necesar să degajăm mijloacele financiare, astfel încât să fie create punţi în aplicarea unui adevărat lobby în favoarea României în faţa ţărilor aşa-zis bogate, cum ar fi Franţa sau Germania.

Unui francez, de exemplu, îi va veni rar ideea de a-şi petrece vacanţa în România. În schimb, se va duce cu plăcere în Praga sau Budapesta, pentru că este mai aproape şi mai securizant acum. E urgent să se dezvolte respectul pentru mediul înconjurător.

România se pare că deţine un monopol asupra calităţii aerului, care ar fi foarte pur în multe zone turistice. Acesta poate fi un faimos slogan publicitar care trebuie exploatat! Dar există şi reversul medaliei: spectacolul trist oferit vizitatorului.

Să vezi oamenii la picnic în locuri extraordinare, dar în mijlocul gunoaielor, este de neînchipuit, este un act criminal să laşi natura de izbelişte, care degajează o impresie dăunătoare pentru imaginea şi economia ţării.

- Şi ce ar trebui făcut?

- Accentul trebuie pus pe acest punct: campanie publicitară pe această temă. Incitarea în a crea asociaţii benevole de respectare a naturii. Sunt reţete deja aplicate cu succes în lume. Şi, cred eu, merită acest efort din partea tuturor autorităţilor, deoarece miza este viitorul turistic al României şi dezvoltarea armonioasă a primei industrii din lume în ceea ce priveşte locurile de muncă.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite