O firma cu datorii la stat vrea sa puna mana pe 9 ha din Aeroportul Baneasa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noua hectare de teren din Aeroportul Baneasa stau sa zboare din proprietatea statului direct in bratele unei firme private. In septembrie 2004, o instanta a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, prin

Noua hectare de teren din Aeroportul Baneasa stau sa zboare din proprietatea statului direct in bratele unei firme private. In septembrie 2004, o instanta a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, prin anularea unui certificat de atestare a proprietatii, pare-se din eroare, a "improprietarit" cu 89.830 mp o societate comerciala - Aviatia Utilitara Bucuresti SA, aflata in lichidare judiciara si cu datorii de peste 90 de miliarde de lei catre Ministerul de Finante, in conditiile in care, de doua ori, judecatorii Curtii de Apel Bucuresti i-au respins pretentiile ca nefondate. Potrivit actelor depuse la dosar, rezulta ca terenul cu pricina - 89.830 metri patrati - este proprietatea Societatii Nationale Aeroportul International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu, fapt dovedit si de certificatul de atestare a dreptului de proprietate nr. 0733 din 4 aprilie 2000 emis de Ministerul Transporturilor. Disputa pentru terenul din Baneasa, dintre Aeroportul Baneasa-Aurel Vlaicu si firma Aviatia Utilitara, a inceput in urma cu patru ani de zile. Infiintata, imediat dupa revolutie, prin preluarea activului si pasivului Intreprinderii de Aviatie Utilitara Bucuresti, SC Aviatia Utilitara SA sustine ca are drept de proprietate asupra unei suprafete de 89.830 mp dintr-o suprafata totala de 387,5 ha. Reclamanta zice ca, de altfel, de 36 de ani a si platit impozitul aferent, motiv pentru care vrea sa i se ateste dreptul de proprietate. La randul lor, reprezentantii Aeroportului Bucuresti Baneasa si cei ai actualului Minister al Transporturilor, Constructiilor si Turismului sustin ca reclamanta este in eroare. Potrivit paratilor, in realitate, cei de la Aviatia Utilitara ar fi platit impozit din 2002 si doar pentru o suprafata de 11.200 mp, inainte de 1989 neexistand impozit pe terenuri care sa fie achitat de persoane juridice. Este contrazisa si sustinerea reclamantei cum ca si-ar fi intabulat dreptul de proprietate asupra celor 8,9 hectare de teren in Cartea Funciara. Or, sustin cei de la Aeroport, daca o astfel de intabulare ar exista, de ce ar mai fi nevoie sa se ceara unei instante de judecata emiterea dreptului de proprietate? In plus, paratii mai sustin ca inca de la data de la care persoana fizica care detine Aviatia Utilitara Bucuresti SA a achizitionat pachetul majoritar de actiuni s-a cunoscut faptul ca societatea nu detine si dreptul de proprietate asupra terenului. Ajuns in instanta, litigiul a fost castigat, pe fond, de doua ori de Aeroportul International Bucuresti Baneasa. A doua oara, chiar si dupa ce instanta suprema a dispus suplimentarea probatoriului pentru a se lamuri regimul juridic al terenurilor. Surpriza a venit la Inalta Curte, acolo unde, dat fiind volumul urias de munca, magistratii, probabil din eroare, au scos din proprietatea statului o halca de 9 ha de teren in cea mai buna zona a Capitalei facand-o cadou unei firme intrate in procedura de lichidare. Singura speranta a celor de la Societatea Nationala Aeroportul International Bucuresti Baneasa ca greseala sa fie indreptata sta in solutionarea, tot de catre judecatorii supremi, a contestatiei in anulare aflata in prezent pe rolul instantei ICCJ.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite