Sub fumul exploziei de la Gugesti, posibile invarteli cu accize pe produse petroliere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Raspunderea firmei de osii si boghiuri din Bals, tot mai evidenta

Potrivit investigatiilor de ultima ora ale catastrofei de la Gugesti-Vrancea, in urma accidentului feroviar au fost distruse sapte vagoane incarcate cu motorina. Incendiul a cuprins acoperisul unui depozit de cereale, situat in imediata vecinatate a garii Gugesti. Linia ferata a fost distrusa si ea, pe o distanta de 800 de metri. Ieri dimineata, a fost reluat traficul pe o singura linie, in zona afectata fiind asigurat cu o locomotiva diesel. Pompierii au reusit sa recupereze 101,800 tone combustibil, pe care l-au returnat furnizorului, respectiv Rafo Onesti. Conducerea acestei societati a transmis, ieri, redactiei noastre, un comunicat in care se arata ca garnitura de tren implicata in gravul eveniment feroviar avea in compunere 11 vagoane cu motorina Euro 3 (550 tone), destinata firmei VGB Impex SRL Bucuresti, si 23 de vagoane (994,45 tone benzina Euro Premium, fara plumb), pentru firma Visto Primex SRL Bucuresti. In comunicat se mai arata ca raspunderea pentru transportarea marfii revine beneficiarului. Intre timp, insa, au aparut mai multe informatii potrivit carora, in documentele de transport, toate vagoanele figurau incarcate cu motorina. Accizele pentru acest tip de combustibil inseamna 5.000 de euro mai putin la fiecare vagon decat daca s-ar fi transportat benzina. Ieri, seful Politiei Bacau, comisarul-sef Vasile Vrabie, ne-a precizat ca verificarile in ce priveste modul in care s-a derulat transportul abia au inceput. Imediat ce va exista o concluzie, ea va fi adusa la cunostinta opiniei publice. Intre timp, circa 300 de vagoane cu osii din lotul celor rupte la Gugesti au fost scoase din circulatie, pentru a fi reinspectate. Au existat mai multe reclamatii privind calitatea slaba a boghiurilor, dar conducerea SNCFR nu a luat, pana ieri, nici un fel de masura. Si asta, cu toate ca, in urma cu cateva saptamani, osia unui alt vagon aflat in circulatie a cedat, dand nastere unui eveniment feroviar grav. Salariati ai fabricii sustin ca, in ultima vreme, au fost pusi sa execute osii si boghiuri din fier vechi. Termenul de garantie al respectivelor subansamble este de cinci ani, dar osiile care au cedat nu sunt mai vechi de sase luni. Politia a promis ca, astazi, va face publice concluziile anchetei.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite