„O mare de resturi“ în urma zborului fatal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marinarii francezi şi brazilieni au găsit în Atlantic 24 cadavre până în prezent şi peste 100 de obiecte de pe aeronava prăbuşită săptămâna trecută. Trupurile pasagerilor zborului Air France 447 recuperate de navele franceze şi braziliene au fost transportate în arhipelagul Fernando de Noronha.

Mai citiţi şi:

 Şaptesprezece cadavre au fost recuperate în urma prăbuşirii avionului Air France
Avionul dispărut în Atlantic a trimis 24 de mesaje automate de anomalie în mai puţin de cinci minute
Rămăşiţele descoperite în apele Atlanticului nu aparţin avionului dispărut
Avionul Air France nu a explodat înainte de a se prăbuşi - ministru brazilian
Morţii din Atlantic, căutaţi cu roboţi submarini
VIDEO Brazilia confirmă găsirea avionului Air France. Nu sunt supravieţuitori
Destinul frânt al unei fete de nota 10
OMM: Condiţiile meteo, rareori cauza unică a accidentelor aviatice
Zece pasageri de la bordul avionului dispărut câştigaseră la un concurs excursia în Brazilia


UPDATE- Ipoteza unui atentat împotriva zborului Air France 447 prăbubit în Atlantic nu a fost exclusă total.

Jurnaliştii scriu că serviciile secrete ar fi descoperit pe lista pasagerilor două persoane cunoscute pentru legăturile lor cu terorismul islamist.

Cu toate acestea, cele două persoane nu au fost complet identificate, pentru că nu se cunoaşte data naşterii şi ar putea fi vorba de o coincidenţă de nume.

UPDATE - Interpolul va ajuta la coordonarea identificării trupurilor neînsufleţite ale victimelor cursei Air France.

"În măsura în care victimele acestei tragedii erau originare din diverse părţi ale lumii, colaborarea internaţională va fi esenţială pentru a garanta că recuperarea şi identificarea lor se va face în mod rapid şi cu demnitate", a declarat secretarul general al organizaţiei, Ronald Noble.

UPDATE - Air France ştia că avioanele A330-340 au tot avut probleme în măsurarea vitezei

Potrivit unei note interne din noiembrie 2008, avioanele Airbus  A330-340 ale Air France au înregistrat şi în trecut o serie de incidente legate de instrumentele de măsurare a vitezei.

"Un număr semnificativ de incidente" legate de "anomalii anemometrice", adică la sondele Pitot care permit controlarea vitezei avionului, "au survenit în croaziere pe aeronavele noastre A330-340", indică o notă adresată piloţilor de pe aceste aeronave, datată 6 noiembrie 2008.

Vineri, Biroul de anchete şi analize (BEA), însărcinat cu ancheta de securitate asupra zborului AF 447 dispărut în noaptea de 31 mai spre 1 iunie deasupra Atlanticului, a comunicat existenţa unei "incoerenţe a vitezelor măsurate" de aceste sonde, fără a o putea explica, dar şi fără a o lega de penele de sisteme detectate.

A doua zi, compania Air France a anunţat că a observat, începând din mai 2008, "incidente legate de pierderi de informaţii anemometrice în zborurile de croazieră pe A340 şi A330".

Nota internă, de două pagini, vorbeşte despre pierderi de indicaţii de viteză şi despre mai multe alerte care au rezultat. Incidentele menţionate au avut loc în condiţii de "zonă de givraj" sau de "turbulenţe" slabe, moderate sau puternice. Documentul descrie apoi anomaliile constatate: indicaţii de viteză eronate, viteze diferite indicate pe ecranele comandantului de bord şi cele ale copilotului, deconectarea pilotului automat etc.

Potrivit unuia dintre cei doi piloţi ai companiei care au confirmat pentru AFP primirea documentului, acesta "arată că Air France cunoştea din noiembrie 2008 problemele care par să explice catastrofa zborului AF 447".

"O mare de resturi"

Resturile au fost găsite la circa 1.000 de kilometri în nord-estul arhipelagului brazilian, zonă în care avionul cu 228 de pasageri la bord a dispărut de pe radar. Şase nave şi 14 avioane franceze şi braziliene iau parte la operaţiunea de căutare. Cel puţin 24 corpuri ale pasagerilor au fost scoase din apă şi transportate în arhipelagul Fernando de Noronha.

Unii membri ai echipelor de căutare au vorbit despre „o mare de resturi”, transmite corespondentul BBC la Sao Paulo.
 
Căutarea continuă

Printre victime se află şi românca Violeta Băjenaru (33 de ani), care locuia în Franţa. Un purtător de cuvânt al Marinei braziliene a declarat că echipele de căutare îşi continuă activitatea, în ciuda vremii nefavorabile. El spune că peste 100 de obiecte şi bucăţi de avion au fost reperate în ocean, printre care scaune cu sigla „Air France” şi măşti de oxigen.

Căutarea continuă şi pentru recuperarea „cutiilor negre”, esenţiale în investigarea cauzelor dezastrului. Submarinul nuclear de atac „Emeraude”, dotat cu sonar, şi nava de căutare „Pourquoi pas” vor fi trimise în zonă. Ultima transportă un submarin, „Nautile”, şi un robot, „Victor 6.000”, ambii putând opera la o adâncime de 6.000 metri.

Morgă temporară

Oficialii brazilieni susţin că, din cele 17 corpuri găsite sâmbătă şi duminică, patru sunt ale unor bărbaţi şi patru ale unor femei, însă despre restul nu se cunosc detalii. Corpurile au fost transportate pe mare până la arhipelagul Fernando de Noronha şi urmează a fi transferate în oraşul brazilian Recife, unde a fost înfiinţată o morgă temporară.

Specialiştii poliţiei braziliene au început identificarea cadavrelor. Rudele celor aflaţi la bordul zborului 447 au oferit probe de ADN ale victimelor şi alte detalii, cum ar fi hainele pe care le purtau în ziua zborului.

„Aeronavă sigură“

Ancheta privind cauzele prăbuşirii se centrează pe deficienţele senzorilor de viteză care au transmis, se pare, date eronate în minutele dinaintea dezastrului.

Mai mulţi executivi ai companiilor aeriene, prezenţi la reuniunea  Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian, care a început ieri în Malaysia, susţin că A330-200 este o aeronavă sigură şi că nu există deocamdată niciun motiv să facă investigaţii privind senzorii de viteză.

„Problema a fost ridicată în mass-media. Nu ştim dacă este chiar o problemă”, a spus Fernando Pinto, directorul TAP-Air Portugal, care are 12 avioane de acest tip. Un reprezentant al Airbus, John Leahy, a declarat reporterilor că „aeronava A330-200 este sigură şi esenţială pentru industria aviatică”.

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite