TOP Cele mai utile aplicaţii mobile pentru elevi şi studenţi

Telefoanele "smart" sunt unul dintre gadget-urile preferate ale tinerilor (foto: digitaltrends.com)

Printre cele mai folositoare aplicaţii educative pentru smartphone sunt cele dedicate ştiinţelor exacte: matematicii, fizicii sau chimiei.

The PhoneGeeks a realizat un top al acestora, pentru elevii şi studenţii români, estimând că aceştia le vor utiliza tot mai mult, pe măsură ce telefoanele mobile „smart” le vor deveni mai accesibile.

„Aplicaţiile cu caracter educativ nu sunt încă foarte cunoscute pe plan local, deoarece smartphone-urile sunt cel mai adesea asociate cu divertismentul. Însă elevii vor descoperi și vor folosi în câțiva ani pe scară largă astfel de aplicaţii practice în activitatea şcolară şi de învăţare”, apreciază Andu Subțirică, de la PhoneGeeks.

Matematica

În topul aplicaţiilor pentru cei pasionaţi de matematică se află aplicaţii precum Mathematics Reference Formula. Elevii şi studenţii au la dispoziţie formule şi exemple de calcule din alebră, trigonometrie, geometrie sau matrici.

Math Workout este o altă aplicaţie pentru smartphone, care permite realizarea operaţiilor artimetice. Nu este doar un substitut al clasicului calculator de buzunar, utilizatorii pot să-şi urmărească progresul realizat într-o anumită perioadă de timp, prin grafice.

Pentru realizarea de calcule, şcolarii high-tech mai pot alege dintre aplicaţii specifice, cum sunt Math Algebra Solver Calculator sau Calc and Graph, care pot realiza calcule cu până la 3 variabile.

„Aplicaţiile mobile care includ atât partea de exerciţii, cât şi cea de corectură, sunt poate cele mai utile pentru exersarea operaţiunilor matematice la orice nivel de dificultate. Utilizatorii au la dispoziţie o serie de instrumente prin care pot rezolva exerciţii şi pot identifica atât greşelile realizate, cât şi metodele corecte de rezolvare, ceea ce asigură un nivel autodidact ridicat”, a explicat Andu Subțirică.

Fizică şi chimie

Physics Cheat Sheets şi Chemistry Cheat Sheets sunt două exemple de aplicaţii pe care elevii le pot avea cu ei, în telefon, pe post de „culegeri” mobile: includ explicaţii ale fenomelor fizice, respectiv ale reacţiilor chimice, formule de calcul şi exemple de exerciţii.

În plus, tabelul periodic al lui Mendeleev are propria sa aplicaţie: Elements - Periodic Table, cu peste 30 de informaţii despre fiecare element.

Alte aplicaţii

Pentru elevii şi studenţii care vor să aibă la dispoziţie în smartphone mai multă înformaţie decât un ghiozdan plin, există şi aplicaţii educative – enciclopedie: Wolfram Alpha, Mobile Wikipedia sau Dex pentru Android.

Cei care doresc să se axeze pe o singură materie găsi utile aplicaţii în limba română precum Geografie sau jocul interactiv Istoria Românilor.
Pentru studiul limbilor străine prin telefon, cei interesaţi au la dispoziţie aplicaţii cum sunt English Grammar sau French Grammar.

Aplicaţiile sunt gratuite, cu exceptţia Math Algebra Solver Calculator, care costă 3,47 lei, şi Wolfram Alpha (13,99 lei).

Evenimente