11 septembrie 2001: anatomia celei mai mari conspiraţii din istorie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

11 septembrie 2001, şapte ani mai târziu Mai mulţi parlamentari europeni au lansat iniţiativa dezbaterii politice a evenimentelor de la 11 septembrie 2001. Iniţiativa se numeşte: "ZERO -

11 septembrie 2001, şapte ani mai târziu

Mai mulţi parlamentari europeni au lansat iniţiativa dezbaterii politice a evenimentelor de la 11 septembrie 2001. Iniţiativa se numeşte: "ZERO - Europa pentru anchetă independentă asupra atentatelor de la 11 septembrie".

Conform raportului Comisiei de anchetă din SUA, la 11 septembrie 2001, 19 terorişti islamici au deturnat patru avioane de linie. Primul avion a lovit turnul nordic al World Trade Center dimineaţa, la ora 8.46 (15.46 ora României). Al doilea a lovit turnul sudic după 17 minute.

Al treilea avion a lovit Pentagonul la 9.37. Al patrulea avion s-a prăbuşit în Shanksville, Pennsylvania. 3.000 de oameni au pierit în aceste atentate, unii fără nicio urmă, fără a lăsa măcar o picătură de sânge sau indicii ADN. Cine a plănuit, cine a executat şi cum a fost posibil? - sunt întrebări la care autorităţile n-au răspunsuri imbatabile. Congresul SUA a dat publicităţii un raport din care Casa Albă a cenzurat 28 de pagini.

Europarlamentarii vor adevărul

Pe 26 februarie 2008, europarlamentarul Guilietto Chiesa şi-a invitat colegii şi presa pentru a comenta documentarul italian "ZERO - investigaţii asupra atentatelor de la 11 septembrie", care pune în evidenţă concluziile greşite ale anchetei oficiale americane. Parlamentarul japonez Yukihisa Fujita, dr. David Ray Griffin, Tim Sparke, distribuitorul documentarului, au analizat datele prezentate în documentarul la care au lucrat, pe bază de voluntariat, 450 de oameni.

Ceea ce şi-au propus producătorii şi europarlamentarii este să stârnească o dezbatere politică la nivel de oficiali europeni. "Suntem prinşi într-un război infinit, bazat pe minciuni.

Sper ca acest documentar să redeschidă ancheta pe baza mărturiilor unor oameni implicaţi, mărturii neluate în seamă de anchetatorii oficiali, cum ar fi cele depuse de Gore Vidal, Sibel Edmonds, Dario Fo, David Ray Griffin, dr. Steven Jones, dr. Kevin Ryan, Barbara Honegger, controlori FAA (n.r. - Federal Aviation Administration), piloţi USAF, comandanţi militari, angajaţi ai WTC, fizicieni şi alţii", a spus Guilietto Chiesa.

Grupul de iniţiativă trebuia să aibă 300 de membri. Dar la şedinţă n-au fost prezenţi decât şase europarlamentari, doi jurnalişti şi câţiva curioşi. "Niciun europarlamentar nu poate ignora puterea SUA", a remarcat sarcastic Chiesa. Presa belgiană nici nu a difuzat ştirea despre cele petrecute în Parlamentul European.

De fapt, autorii documentarului "ZERO" au întâmpinat tot felul de probleme în realizarea şi distribuirea filmului în Italia, doar o companie britanică fiind interesată. "Adevărul va fi spus de o ţară sau de mai multe, prietene ale SUA.

Dacă Japonia sau oricare ţară europeană ar avea curajul să spună că războiul împotriva terorii este o monstruoasă făcătură care a plecat de la o atrocitate nemaiîntâlnită, atunci presa americană va trebui să publice tot ceea ce ştie de mult, iar guvernul american va trebui să dea răspunsurile corecte", a sugerat David Ray Griffin, autor a şase cărţi despre atentatele din 11 septembrie.

Unde sunt probele?

Griffin a ţinut să sublinieze toate contradicţiile dintre versiunea oficială şi informaţiile reieşite în urma investigaţiilor particulare, mai ales în ceea ce priveşte inexplicabila prăbuşire a turnurilor gemene şi a WTC-7, care s-a prăbuşit în aceeaşi manieră, deşi n-a fost lovit de niciun avion! O altă problemă complicată e cea a telefonului dat de Barbara Olsen, din Cursa 77, cel prin care spunea că atacatorii au fizionomii tipice pentru Orientul Mijlociu. La început, soţul ei, Ted Olsen, a susţinut că Barbara a sunat de pe mobil.

Apoi a zis că a sunat de pe un telefon din dotarea scaunelor de avion. Când un reporter a scris că avioanele Boeing nu au astfel de dotări, Ted a revenit la varianta cu celularul. Însă, în timpul procesului lui Zacharias Moussaoui, unul dintre islamiştii acuzaţi pentru atentate, a reieşit, conform raportului FBI, că n-a existat nicio legătură telefonică între Ted şi soţia sa. Nicio legătură de pe niciun celular din Cursa 77! Presa scrisese demult că n-au existat astfel de comunicări, de parcă s-ar fi dat şi un atac electronic înainte.

O altă problemă ridicată de documentarul "Zero" este lipsa rămăşiţelor de după impact. Boeingul 757 - cântărind cam 100 de tone - care a lovit Pentagonul, pare, conform comisiei oficiale, că s-a "evaporat" la impact. Nicio probă ADN n-a fost găsită! Nicio bucată de metal care să poate fi identificată ca aparţinând avionului respectiv. Nu s-au putut explica veridic nici dimensiunile mult prea mici ale găurii din peretele prin care a intrat avionul, comparativ cu dimensiunile unui Boeing 757.

Aceeaşi problemă şi cu avionul prăbuşit în Shanksville. Wally Miller, medic legist din Somerset, prezent la locul prăbuşirii Cursei 93, s-a arătat surprins de lipsa bucăţilor de cadavre. "Nu am mai văzut un astfel de accident aviatic fără o picătură de sânge, fără bucăţi de carne, fără efecte personale ale pasagerilor!"

Anatomia unei conspiraţii de proporţii: cine a ştiut ce se va întâmpla şi de când?

În fiecare an ies la suprafaţă alte informaţii despre atentatele din 11 septembrie 2001. Avem de-a face cu o suprainformare, cu date din ce în ce mai năucitoare. Anul acesta, "London Times" a redeschis "rana" dezvăluirilor, publicând mărturisirile unei foste interprete pentru FBI, Sibel Edmonds, traducătoare din limbile turcă, farsi şi dialecte arabe.

A fost angajată după atentate, iar în 2002 a fost concediată după ce a acuzat câţiva colegi, întâi ierarhic, apoi prin scrisori publice preluate de toate ziarele, de corupţie, distrugere de probe, interpretări intenţionat eronate pentru a induce în eroare, contacte ilegale cu agenţi turci, israelieni, pakistanezi în vederea unor acţiuni ce ameninţau securitatea naţională.

Sibel le-a declarat reporterilor de la "Sunday Times" că dintr-o convorbire pe care a tradus-o reieşea că şeful serviciilor secrete pakistaneze ISI, generalul Mahmoud Ahmad, autorizase o plată de 100.000 de dolari către Mohammed Atta, capul teroriştilor, cu puţin înainte de atacuri. Iar cu o săptămână înainte, generalul avusese întâlniri cu oficiali ai Administraţiei Bush. Cu Bob Graham şi Porter Goss s-a întâlnit chiar în dimineaţa de 11 septembrie.

Ulterior, aceştia au fost numiţi şefi ai Comitetului pentru investigaţii privind atentatele! Imediat după atacuri, investigatorii FBI au reţinut agenţi turci şi pakistanezi, dar s-a intervenit de la Departamentul de Stat pentru ca aceştia să fie scoşi din ţară imediat. Edmonds acuză o parte a sistemului că a ştiut ce se va petrece, apoi a obstrucţionat investigaţiile.

Mai mult, în dimineaţa atentatelor, la Hotelul Ritz Carlton din Washington, avea loc o întrunire a Grupului Carlyle, pe care ziariştii americani l-au numit "Clubul foştilor preşedinţi", la care au participat George Bush senior şi un foarte apreciat investitor, în persoana lui Shafig bin Laden, fratele lui Osama. Acuzele au bătaie lungă!

Mossadul, la faţa locului!

"Herald Tribune", 27 martie 2005. Cinci israelieni au fost prinşi de FBI la câteva ore după atentate, la apelul unei persoane civile care i-a observat filmând, de pe acoperişul unei furgonete Chevrolet alb, înainte ca al doilea avion să lovească turnul geamăn. Semnalmentele date de persoana care anunţase FBI indicau o tipologie arabă.

De aceea, poliţiştii şi agenţii FBI au pornit imediat în urmărirea furgonetei, care s-a oprit în Parcul Statuii Libertăţii, unde "ocupanţii au dansat şi s-au arătat extrem de fericiţi", după cum reiese din declaraţiile şefului poliţiei, John Schmidig. Acest comportament ciudat, în situaţia în care cei cinci aveau cunoştinţă de grozăvia întâmplată, a determinat echipa antitero să intervină.

În furgonetă au fost găsite paşapoarte străine, suma de 4.700 de dolari, două cuttere Stanley, acelaşi tip cu acelea folosite de teroriştii din avioane, conform versiunii oficiale. Vince Cannistraro, fostul şef al contraspionajului din cadrul CIA, a declarat că doi dintre cei cinci israelieni arestaţi figurau în baza de date a CIA ca posibili spioni Mossad.

Celor cinci şi altor 200 de israelieni aflaţi cu diverse probleme în State nu le-a fost deloc uşor să convingă autorităţile că nu sunt spioni - ceea ce Ambasada Israelului la Washington a susţinut mereu - cu toţii fiind, în cele din urmă, expulzaţi pentru încălcarea regimului vizelor.

Patronul firmei Urban Moving Systems, pe numele căruia era înregistrată furgoneta, şi-a luat tălpăşiţa în Israel după o vizită a FBI în care i se spusese să nu părăsească oraşul! Cotidianul comunităţii evreieşti din New Jersey, "The Forward", scria în martie 2002: "Urban Moving Systems era o acoperire pentru operativi Mossad. Concluzia FBI a fost că cei cinci israelieni reţinuţi spionau islamişti, dar au fost eliberaţi pentru că nu ştiau nimic de atentatele la care asistaseră".

Lucrurile s-au complicat când serviciile secrete franceze au raportat că "terorişti arabi şi celule arabe suspecte de terorism se stabiliseră în Phoenix, Miami, Hollywood, din decembrie 2000 până în aprilie 2001, în imediata apropiere a unor celule israeliene de spionaj. De la nr. 4.220 Sheridan Street, agenţii Mossad îi spionau pe Mohammed Atta şi pe Marwan al-Shehi, liderii atacurilor din 11 septembrie, care locuiau la nr. 3.389". Aşadar, autorităţile erau pe urmele teroriştilor.

Ce a ieşit din asta? În august 2001, Mossadul a dat americanilor o listă cu posibili terorişti care plănuiesc atacuri "asupra unor ţinte americane din afara SUA". Pe listă erau şi patru dintre cei care, conform versiunii oficiale, au acţionat la 11 septembrie.

Cine sunt "supravieţuitorii"?

Identităţile celor 19 terorişti care, conform versiunii oficiale, au plănuit şi au executat atacurile de la 11 septembrie, ridică semne de întrebare. Primii jurnalişti care i-au intervievat pe "supravieţuitori" au fost cei de la "The Telegraph", care i-au găsit încă de la sfârşitul lunii septembrie 2001. Pilotul saudit Waleed Al Shehri este unul dintre "cei 19", despre care FBI a spus că a deturnat Cursa 11 spre WTC. Fotografia sa a fost difuzată în mass-media împreună cu a celorlalţi.

Numai că el trăieşte în Maroc, la Casablanca, de unde protestează faţă de versiunea autorităţilor americane. El a declarat jurnaliştilor că se afla în Maroc când au avut loc atentatele şi că imediat ce i-a apărut poza a contactat autorităţile saudite şi americane, dar fără folos. A urmat o şcoală de aviaţie din Dayton Beach, în Florida, aşa cum s-a spus, dar s-a întors în Maroc şi s-a angajat pilot la Royal Air Maroc. Alt terorist care ar fi trebuit să fie mort în Cursa 11 este Abdulaziz Al Omari.

De fapt, sunt doi. Unul este inginer la Saudi Telecoms şi a declarat presei că i se furase paşaportul când a studiat la Universitatea din Denver, în 1995. Data lui de naştere corespunde cu cea dată de FBI. Un altul este pilot al Liniilor Aeriene Saudite. Poza lui a fost ataşată la datele celuilalt în raportul FBI. Saeed Al Ghandi, presupus terorist în Cursa 93, trăia în Tunisia şi era pilot la Tunis Air.

Cu zece luni înaintea atacurilor fusese permanent în Tunisia într-o tabără de pregătire împreună cu alţi 22 de piloţi. Ahmed Al Hazmi, despre care s-a susţinut că a fost la bordul Cursei 77, lucrează într-un complex petrochimic în Yanbou, Dubai. Khalid Al Mindhar, Cursa 77, este dat de presa arabă ca trăind, viu şi nevătămat, în Arabia Saudită.

Toţi "supravieţuitorii" găsiţi de reporterii de la "The Telegraph" sunt de origine saudită. O verificare a reporterilor BBC în 2002 i-a regăsit tot vii, pe la casele lor, nemulţumiţi că FBI nu modificase "lista celor 19", ei apărând în continuare ca terorişti morţi în atentate.

CNN relata despre alţi "candidaţi" de pe lista FBI: Ameer Bukhari murise într-un accident aviatic în 2000, iar Adnan Bukhari se afla încă în Florida şi după 11 septembrie 2001.

Amer Kamfar fusese descoperit de reporterii de la "Wal Fadjri", la sfârşitul lui septembrie 2001, în Arabia Saudită. Lucra ca pilot!

Mohammed Atta, to be or not to be!

Nici Mohamed Atta, capul răutăţilor, nu are o relaţie ciudată cu moartea.

Conform unor investigaţii bazate doar pe actele auto, un anume Mohamed Atta îşi cumpăra maşină, pe numele lui, în Texas, pe când FBI spunea că teroristul se afla în Hamburg, un altul îşi reînnoia licenţa de conducere în Florida exact pe 11 septembrie 2001, iar un al treilea îşi pledează nevinovăţia, prin tatăl său; el locuieşte în Egipt şi a declarat reporterilor de la cotidianul britanic "The Guardian" că a vorbit cu fiul său a doua zi după atentate, iar acesta i-a spus că îi este teamă că va fi ucis de serviciile secrete americane!

De altfel, paşaportul lui, găsit intact, culmea, la câteva blocuri distanţă de WTC, era pe toate posturile de televiziune! O minciună gogonată turnată de FBI a fost prezentarea imaginilor cu Mohammed Atta şi cu un alt terorist înregistrate la îmbarcarea în Cursa 77 din Boston şi care s-au dovedit imagini luate de camerele de securitate de la Aeroportul din Portland, unde s-au îmbarcat pentru Boston.

Într-un târziu, directorul FBI, Robert Mueller, a admis, pentru CNN, că există incertitudini cu privire la identitatea teroriştilor. Era normal, din moment ce pe listele de pasageri pe care "The Guardian" apucase să le publice la "cald" nu figura niciun arab, darămite cei atât de precis "identificaţi" de FBI. La presiunile autorităţilor, "The Guardian" a retras listele de pasageri de pe site şi niciun alt cotidian nu a mai avut permisiunea să le publice!

Autorităţile au ignorat mai multe avertismente

CNN a refăcut firul evenimentelor premergătoare atentatelor, din care reiese că se ştia mai mult sau mai puţin despre ce avea să se întâmple.

Martie 2001. FAA (Federal Aviation Administration) informează anumite companii de zbor că teroriştii islamici pot încerca să folosească avioane în atentate. Avertismentul FAA este reluat pe 18 aprilie. Aprilie. Senatorii Dianne Feinstein şi Richard Shelby, membri în Comisia pentru Servicii Secrete a Senatului, anunţă la CNN un posibil atentat în următoarele trei luni. 10 iulie.

Agentul FBI Ken Williams trimite un memo la cartierul general din Washington, avertizând că există câţiva arabi care învaţă să piloteze la şcoli de zbor din Arizona, cu intenţia de a deturna avioane. 18 iulie. FAA avertizează liniile aeriene să ia măsuri de precauţie majoră. 31 iulie.

FAA trimite un nou avertisment către liniile aeriene, specificând că există celule teroriste care se antrenează pentru deturnarea avioanelor. 15 august. O şcoală de zbor din Minneapolis raportează la FBI că un anume Zacharias Moussaoui se interesează cum poate fi pilotat un jumbo şi el nu are nici măcar o licenţă de zbor. Este reţinut pentru anchetă. 23 august.

CIA cere Serviciului de Imigrări şi Naturalizare să-l pună sub observaţie pe Khalid Al Mindhar. Serviciul informează CIA că Al Mindhar a intrat ca turist în SUA pe 4 iulie. Ulterior, Al Mindhar a fost "plasat" în Cursa 77. La începutul lunii septembrie, un agent FBI din Minneapolis înaintează un raport, sugerând că Moussaoui urmărea să ia lecţii de pilotaj pentru a lovi un avion de o clădire.

FBI informează CIA şi FAA, dar niciuna nu emite avertismente mai departe. 10 septembrie. NSA, Agenţia Naţională de Securitate, interceptează două comunicate între Afganistan şi Arabia Saudită: "Mâine e ora zero" şi "Meciul începe mâine". Mesajele au fost traduse abia pe 12 septembrie.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite