Unde reparăm maşina?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şoferii moldoveni aleg tot mai greu între mecanicul de cartier şi service-ul fabricantului Reparaţiile la un service autorizat de producătorul maşinii costă de două ori mai mult decât

Şoferii moldoveni aleg tot mai greu între mecanicul de cartier şi service-ul fabricantului

Reparaţiile la un service autorizat de producătorul maşinii costă de două ori mai mult decât la un mecanic de cartier, dar ai garanţia lucrării.

Pentru şoferii din judeţele Moldovei, alegerea "doctorului de maşină" nu e un lucru simplu. Proprietarii de autoturisme sunt împărţiţi în două tabere.

"Mi se pare snobism să-ţi duci maşina la reprezentanţă, dacă ţi-a expirat garanţia. Ce-ţi fac ei acolo îţi poate face în particular orice mecanic priceput, la numai jumătate din preţ, mai ales că mulţi din mecanicii privaţi au lucrat înainte la reprezentanţe", susţine Corneliu Popuţoaia din Iaşi, proprietarul unui automobil SEAT.

"E măcelărie la buticari. Gândiţi-vă că, dacă cineva face toată ziua nasturi, va fi cel mai bun la făcut nasturi. Cine repară toată ziua numai Volkswagen va fi cel mai bun în domeniu",crede Ramona Olăreanu, care conduce un Volkswagen. Neculai Şoaică, şofer de 30 de ani, îşi alege mecanicul în funcţie de gravitatea problemei.
"Dacă ţine de partea electronică, atunci obligatoriu automobilul trebuie dus la reprezentanţă.

Dacă defecţiunea este uşor de remediat, cred că preferabil este un mecanic de cartier, deoarece e mult mai ieftin, iar reparaţia nu este complexă", spune Şoaică.

Reclamaţi la OPC

Inspectorii de la Protecţia Consumatorului au primit zeci de reclamaţii. "Am întâlnit mai puţine probleme la reprezentanţele oficiale decât la service-urile de cartier, deşi le-am controlat mai des. Cetăţenii reclamă calitatea lucrărilor făcute la service-urile mici şi faptul că acestea nu oferă garanţie", subliniază Valerian Sălăvăstru, şeful Oficiului pentru Protecţia Consumatorului.

Diferenţe mari de preţ

Cele două alternative au avantaje şi dezavantaje. De exemplu, la service-urile fabricantului, manopera, kit-ul de distribuţie, filtrele şi schimbul de ulei la un VW Golf V costă puţin peste 2.000 de lei. "Aceleaşi piese, comandate pe varianta originală, la mine vă costă 1.184 de lei la care se mai adaugă cel mult 300 de lei pentru manoperă", a spus Vasile Jigău, proprietarul unui magazin de piese auto. "Piesele sunt din import şi au garanţie, la fel şi lucrarea", spune administratorul unui service autorizat de Volkswagen.

Aştepţi mai mult, dar ai garanţie

Nicu Hoghii, proprietarul unui Mercedez, a găsit într-o dimineaţă parbizul spart. "M-am dus la reprezentanţă şi mi-au cerut 2.400 de lei. Până l-a urmă am înlocuit parbrizul la un particular cu 900 de lei", ne-a spus ieşeanul. Service-urile autorizate de fabricant oferă garanţie reală asupra reparaţiilor, iar mecanicii de cartier nu. Un avantaj oferit de service-urile mici este remedierea imediată a defecţiunilor, în timp ce la reprezentanţe, pentru un lucru mărunt, şoferii pot aştepta şi câteva săptămâni.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite