De ce domină second-handurile centrul oraşului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Criza financiară şi apariţia mallurilor au lăsat centrul Clujului magazinelor cu haine de mâna a doua. Clujenii şi-ar dori un centru cu librării, cafenele sau magazine cu haine de marcă.

Magazinele cu produse de mâna a doua, cele de tip outlet sau cele care anunţă produse din categoria „Totul la 10 lei” au înlocuit spaţiile comerciale centrale ale magazinelor unor branduri consacrate.
Agenţii imobiliari pun această situaţie pe seama recesiunii, chiar dacă preţul de închiriere a spaţiilor din centrul Clujului a scăzut cu până la 30%. Dacă un spaţiu comercial de pe strada Eroilor se închiria anul trecut cu 50 de euro metrul pătrat, acum acest lucru este posibil cu doar 30 de euro, în funcţie de poziţie, de frontul vitrat sau de suprafaţă. „O surpriză sunt numeroasele magazine de tip second-hand sau outlet care au împânzit centrul oraşului. Acest lucru se datorează în principal crizei economice în care ne aflăm şi scăderii puterii de cumpărare a românilor”, a declarat pentru „Adevărul de Seară” Georgiana Man, directorul de marketing al Agenţiei imobiliare Nobila Casa.

Nu duc lipsă de clienţi

Aceasta a precizat că un alt factor care a contribuit la dispariţia magazinelor unor branduri consacrate din centru a fost deschiderea celor două malluri clujene, Iulius Mall şi Polus Center, unde acestea s-au relocat.
Dacă mulţi dintre proprietarii magazinelor cu haine înregistrează scăderi procentuale ale vânzărilor, nu acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul magazinelor de tip second-hand. „Vânzările faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut au rămas constante. Preţurile de închiriere, comparativ cu vânzările, mi se par, totuşi, foarte mari”, a declarat proprietarul magazinelor de tip second-hand Tabita, care a ţinut să nu îi fie dezvăluită identitatea.

Second-handurile, „prea centrale”

„Sunt haine de calitate, unele chiar noi şi din punctul meu de vedere chiar se merită. În malluri nici nu se găsesc aşa haine şi sunt chiar şi de 10 ori mai scumpe”, a declarat Adrian Lazăr, unul dintre clujenii care au trecut azi pragul magazinului Tabita de pe strada Eroilor.
Există, însă, şi clujeni care nu sunt de acord cu localizarea centrală a acestora. „Nu am o problemă cu second-handurile, însă ele ar trebui să fie în zone centrale uşor mai retrase, nu chiar în buricul târgului”, a declarat Alexandra Pop. Aceştia ar prefera ca zona comercială centrală să fie populată cu restaurante de calitate, cafenele sau librării.

Fără branduri în centru

Previziunile agenţilor imobiliari cu privire la existenţa unui centru ca cel al oraşelor occidentale, cu magazine ale unor branduri precum Versace, Armani sau Gucci sunt sumbre, cel puţin pentru următorii doi ani. „Cei care au putere de cumpărare preferă să şi le cumpere din străinătate, unde sunt mai ieftine şi mai de calitate”, a declarat Carmen Miron, directorul de vânzări al agenţiei imobiliare Edil.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite