Doar un director schimbat. Mai sunt 23

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Radu Berceanu a anunţat, imediat după reinstalarea la Ministerul Transporturilor, că va demite  24 de directori cu salarii mari. Singurul şef înlocuit până acum este Ovidiu Crăpătureanu, directorul general al Registrului Auto Român.

16 directori ameninţaţi cu demisia de Radu Berceanu (PDL) au fost numiţi în funcţie de predecesorul său, Ludovic Orban (PNL), patru de către Gheorghe Dobre (PDL), doi de către Miron Mitrea (PSD) şi doi chiar de către Radu Berceanu în mandatul anterior (2006 – 2007). Managerul cu cel mai mare salariu (44.400 lei), Aleodor Marian Frâncu a fost pus la conducerea ROMATSA tot de către Berceanu, în 2006.

În afară de directorul RAR, Ovidiu Crăpătureanu, care a fost deja înlocuit cu Claudiu Mija, fost director tehnic în aceeaşi instituţie, nu au fost făcute alte schimbări. Ceilalţi manageri vizaţi nu ştiu care le va fi soarta şi nu doresc să comenteze situaţia în care se află.

Şi conducerea Ministerului Transporturilor se află într-o situaţie dificilă pentru că salariile directorilor de Regii sau companii din subordine au fost limitate la 4800 lei. În aceste condiţii, cei care să accepte conducerea a mii de angajaţi pentru aceşti bani sunt destul de greu de găsit.

Lista directorilor demişi

Aleodor Marian Frâncu, director general al Regiei Autonome „Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) venit lunar: 44.400 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Radu Berceanu din perioada 2006-2007.

Gheorghe Bârlă, director general TAROM, venit lunar 29.610 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Gabriel Ţară, director general al Companiei Naţionale “Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” SA, venit lunar: 29.600 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Dorin Gavril Debucean, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, venit lunar 26.790 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Iulian Daniel Idolu, director general al SN „Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia” SA, venit lunar: 26.437 lei. Numit în funcţie în  mandatul lui Gheorghe Dobre.

Constantin Manea, director general al Companiei Naţionale de Căi Ferate (CFR-SA), venit lunar: 26.437 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Liviu Eftimie Bobar, director general al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă (CFR Marfă), venit lunar: 26.437 lei.  Numit în funcţie în  mandatul lui Gheorghe Dobre.

Alexandru Noapteş, director general al SN “CFR Călători” – SA, venit lunar: 26.437 lei. Numit în funcţie în  mandatul lui Gheorghe Dobre.

Ovidiu Crăpătureanu, director general Registrul Auto Român, venit lunar: 24.000 lei, numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban. El a fost înlocuit săptămâna trecută cu  Claudiu Mija, fost director tehnic al RAR.

Adrian Ştefan Vasilache, director general Autoritatea Aeronautică Română, venit lunar: 23.580 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Daniel George Costache, director general al Institutului de Cercetări în Transporturi (INCERTRANS), venit lunar: 23.265 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Ionel Malenda, director general al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos- Galaţi, venit lunar: 21.600 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Constantin Matei, director general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, venit lunar: 21.510 lei. Numit în funcţie în  mandatul lui Ludovic Orban.

Ovidiu Sorin Cupşa, director general al Companiei Naţionale Administrarea Canalelor Navigabile – Constanţa, venit lunar: 21.510 lei. Numit în funcţie în  mandatul lui Gheorghe Dobre

Gabriel Daniel Mocanu, director general al SC Metrorex SA, venit lunar: 21.150 de lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Gheorghe Spoială, director general al Companiei Naţionale Administrarea Porturilor Dunării Fluviale – Galaţi, venit lunar 21.150 lei. Numit în funcţie înmandatul lui Ludovic Oban.

Ştefan Mladin, director general al Companiei Naţionale  “Aeroportul Internaţional Bucureşti - Băneasa - Aurel Vlaicu” SA, venit lunar: 19.740 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Radu Berceanu ().

Titus Adrian Cazacu, director general al SN “Aeroportul Internaţional M. Kogălniceanu Constanţa” SA, venit lunar 19.740 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Nicu Popoacă, director general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Maritimie – Galaţi, venit lunar 18.330 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Lucian Lotreanu, director geenral al Companiei Naţionale de Radiocomunicaţii Navale „Radionav” – Constanţa, venit lunar 18.330 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Mihail Anatoli, director general al Administraţiei Zonei Libere Sulina, venit lunar 16.000 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Mihai Comănescu, director general al Societăţii de Administrare Active Feroviare (S.A.A.F. - SA), venit lunar: 15.510 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Luminiţa Laura Gliga, director general al Societăţii Feroviare de Turism (SFT- CFR SA), venit lunar: 14.100 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Ludovic Orban.

Ovidiu Bobeică, preşedinte al Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române (SCCFR-RA), venit lunar: 7.200 lei. Numit în funcţie în mandatul lui Miron Mitrea.

image

Decizia mea este justificată deoarece nesimţirea a ajuns mult prea departe, având în vedere că aceşti directori câştigă salarii de sute de milioane pe lună, iar ministrul are un salariu de peste 40 milioane de lei

image


Radu Berceanu
ministrul Transporturilor

Director nou, numai la Registrul Auto

Directorul general al Registrului Auto Român (RAR), Ovidiu Crăpătureanu, a fost înlocuit din funcţie, iar postul a fost preluat de Claudiu Mija, fost director tehnic. Ulterior, Crăpătureanu a decis să nu mai lucreze în cadrul RAR.

Noul director general, Claudiu Mija, a fost director tehnic al RAR şi ulterior a condus, în perioada 2007-2008, Departamentul Inspecţii Tehnice Periodice - Supraveghere Parc Naţional de Vehicule din cadrul RAR. RAR este organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) ca autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere.

Decizie controversată

Opiniile specialiştilor converg către ideea că pentru un post de director la o mare companie nu e în niciun caz suficientă suma de 4.800 de lei, plafonul maxim de salarizare anunţat de şeful noului Guvern. Adrian Stanciu, consultant în resurse umane, consideră că cea mai mare problemă a acestor companii  este lipsa unei politici clare de salarizare. 

Experţii ţin cont de criterii clare, cum ar fi bugetul pe care managerul urmează să îl administreze, gradul de dificultate a postului, care este dat de responsabilitate etc.”, explică Stanciu. 

“Nu mă pricep la CFR Marfă sau la CFR Călători, dar vă pot da exemplul Romatsa, care, prin responsabilitatea imensă de a asigura siguranţa traficului aerian, trebuie comparată cu firme similare din străinătate. Dacă nu îl plăteşti pe managerul Romatsa cu fix aceiaşi bani pe care îi câştigă directorul general al unei companii similare din Europa, acesta va pleca în străinătate.

E un job strict tehnic. Când răspunzi de viaţa a milioane de oameni, nu poţi câştiga doar 1.500 de euro”, conchide consultantul de resurse umane.

image



12 dintre şefii cu cele mai mari salarii din Transporturi

image
image
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite