32 de planete descoperite în afara sistemului solar

Organizaţia europeană pentru cercetare astronomică în emisfera australă a anunţat că o echipă de astronomi europeni a descoperit alte 32 de planete aflate în afara sistemului nostru solar, ridicând la peste 400 numărul exoplanetelor cunoscute,  relatează CNN.

Mai multe dintre exoplanetele descoperite au o masă de numai câteva ori mai mare ca a Terrei şi ar putea fi deci mai propice vieţii decât marile exoplanete gazoase, de mărime asemănătoare cu Jupiter.

Citiţi şi:

Descoperirea a fost făcută cu spectograful HARPS (High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher), instalat pe telescopul european de 3,6 m care se află la Silla, în deşertul Atacama, din Chile.

Stephane Udry, de la Universitatea din Geneva, membru al echipei de astronomi care a creat HARPS sub conducerea lui Michel Mayor, a anunţat aceste rezultate în cursul unor conferinţe internaţionale de astronomie care s-au derulat la Porto, Portugalia, şi la Madrid.

Potrivit ESO, în ultimii cinci ani, HARPS a detectat peste 75 de planete extra-solare, din 30 de sisteme planetare diferite, dintre cele circa 400 exoplanete cunoscute până acum. Spectograful măsoară influenţa pe care o exercită o planetă asupra vitezei de deplasare a stelei sale.

HARPS este un instrument unic, de o precizie extraordinară, care este ideal pentru descoperirea altor lumi. Am încheiat acum programul nostru iniţial de cinci ani, cu rezultate mult peste aşteptări, a adăugat Stephane Udry