Cine sunt criminalii şoselelor din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel puţin şase oameni mor şi 25 sunt grav răniţi zilnic în accidente grave de circulaţie. În primele 10 luni şi jumătate ale acestui an s-au produs 8.711 accidente grave, în care au murit 7.718 persoane şi alte 2.479 au fost rănite, conform Direcţiei de Poliţie Rutieră.

Numărul evenimentelor rutiere cu urmări grave din acest an a crescut cu peste 1.700 de cazuri (24 %) faţă de perioada similară a anului trecut.

Potrivit şefului Direcţiei Rutiere, Viorel Recoşeanu, “principalele cauze generatoare de accidente de circulaţie în ţara noastră sunt traversările neregulamentare ale pietonilor, viteza excesivă şi neadaptată la condiţiile de drum, conducerea imprudentă, neacordarea de prioritate în trafic şi conducerea sub influenţa alcoolului”.

Recoşeanu a mai subliniat că “pentru ca numărul accidentelor să se diminueze este necesar în primul rând să se modernizeze infrastructura, deoarece aceasta de acum nu mai poate prelua numărul mare de maşini, dar o problemă foarte mare o constituie şi indisciplina şi mai ales educaţia participanţilor la trafic. 

Şoferii de peste 65 de ani au răpit 283 de vieţi

Peste 900 (10,3 %) dintre accidentele de circulaţie grave produse în perioada 1 ianuarie – 11 noiembrie 2008 pe drumurile din România au fost din vina persoanelor de peste 65 de ani.

 Acestea s-au soldat cu 283 de morţi şi 674 de răniţi grav.

Cea mai bătrână şoferiţă vinovată de producerea unui accident, anul acesta, este o femeie de 75 de ani. Accidentul a avut ca urmări rănirea gravă a unei persoane.

Cel mai vârstnic şofer implicat într-un eveniment rutier, în ultimele 10 luni, este un bărbat de 88 de ani. Accidentul respectiv s-a soldat cu rănirea gravă a unei persoane.

Femeile până în 35 de ani, cele mai periculoase

Şoferiţele de 35 de ani sunt anul acesta pe primul loc la numărul accidentelor rutiere grave produse de femei. De la începutul anului până în data de 11 noiembrie, acestea se făceau vinovate de producerea a 30 de accidente rutiere grave, dublu faţă de anul trecut.

Pe locul al doilea se situează conducătoarele auto cu vârsta de 19, 23 şi 31 de ani, cu câte 27 de accidente, iar pe locul al treilea, femeile de 30 de ani, cu 24 de accidente. Tot femeile se fac vinovate de producerea a 17 dintre accidentele a căror cauză este consumul de alcool.

Tot femeile sunt vinovate şi de producerea a 130 de evenimente rutiere grave, cauzate de viteza excesivă, iar numărul acestora, spun poliţiştii, a crescut cu 29 de cazuri faţă de anul trecut.

De ­altfel, conducătoarele auto au fost anul acesta autoarele a 576 de accidente grave, în urma cărora au murit 123 de oameni şi alţi 546 au fost grav răniţi. În urma accidentelor produse anul acesta au murit 309 femei.

Bărbaţii produc două treimi din accidente

Conducătorii auto bărbaţi sunt, potrivit poliţiei rutiere, vinovaţi de producerea a nu mai puţin de 5.815 accidente grave în primele 10 luni ale acestui an.

Aceasta reprezintă 66,7% din numărul total de tragedii ale şoselei. Statisticile arată că bărbaţii şoferi în vârstă de 27 de ani au produs anul acesta cele mai multe accidente de circulaţie, ei fiind vinovaţi de aproximativ 250 de evenimente rutiere cu urmări grave.

Pe locul al doilea se situează cei de 19 ani, cu 241 de accidente grave, urmaţi de tinerii de 23 de ani, cu 217 accidente grave de care se fac vinovaţi.

Viteză neregulamentară

Peste 1.650 de accidente grave s-au întâmplat din cauza vitezei neregulamentare, murind 667 de persoane, iar 1.548 au fost rănite.

Alcool
Statisticile Poliţiei mai arată că 625 dintre accidentele înregistrate în primele 10 luni ale anului s-au produs pe fondul consumului de băuturi alcoolice. În urma acestora, 168 de oameni au murit, iar alţi 581 au fost grav răniţi.


Ucigaşi la 16 ani

Potrivit unui raport al Poliţiei Rutiere, alte 18 persoane au decedat şi 45 au avut nevoie de mai multe zile de îngrijiri medicale, în urma a 44 de accidente care au avut loc anul acesta din cauza neatenţiei, a lipsei de experienţă sau a teribilismului tinerilor de până în 18 ani, care, evident, nu aveau dreptul de a conduce. 44 dintre aceste accidente s-au produs din vina minorilor în vârstă de 16 ani, care au condus autovehicule fără a avea dreptul de a şofa.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite