Fără casă, dar cu factură la lumină

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O bătrână din localitatea Plosca, rămasă fără casă în urma inundaţiilor din 2006, s-a trezit cu o factură de 751 de lei de la CEZ Oltenia. Reprezentanţii companiei furnizoare de electricitate susţin că femeia ar fi trebuit să întrerupă contractul cu CEZ, dar nu au explicat de ce i s-a facturat şi consumul.

Oana Hobeanu, în vârstă de 76 de ani, a rămas fără casă în mai 2006 după ce apele Dunării s-au revărsat peste satul Plosca, din comuna Bistreţ. După ce apele s-au retras, bătrâna şi-a dat seama că din agoniseala ei de-o viaţă au rămas doar ruinele. Printre dărâmături a găsit şi contorul de energie.

“A doua zi au venit de la Electrica şi au tăiat firele de la poartă, pentru că era pericol de electrocutare. Atunci le-am predat şi contorul recuperat din ruine“, a spus femeia, fostă educatoare în Plosca. Oana Hobeanu a locuit până în această vară, pe rând, pe la prieteni şi la un nepot din Craiova. În urmă cu câteva săptămâni a decis însă să se întoarcă în sat.

Taxă radio-TV

Zilele trecute bătrâna a mers să-şi ia pensia. Lângă cuponul de pensie avea ataşată şi o factură la energie, pe care figurau şi penalizări de doi ani de zile. Potrivit facturilor, Oana Hobeanu are un „sold la data facturii curente de 751,42 lei“, din care „penalizări cu facturile anterioare - 95,65 lei“.

La aceste sume se adaugă taxa radio-TV pe cinci luni din anul 2008, plus restanţe în valoare totală de 131,66 lei. “Nu înţeleg ce era să plătesc dacă eu nu mai am nici casă, nici contor. Mi-a rămas o bucătărioară de vară unde mi-am aşezat un pat să înnoptez, dar nu am nici bec, nici vreo sursă de căldură“, spune bătrâna.

Reprezentanţii CEZ Oltenia nu au o explicaţie pentru facturarea consumului de 370 kW la un client debranşat în urmă cu doi ani. De asemenea, potrivit furnizorului de energie electrică, s-au emis facturi în continuare, pentru că nimeni nu a cerut anularea contractului după producerea calamităţii din 2006.

“Le-am explicat tuturor că, odată cu casa, inundaţiile mi-au luat şi aparatura electrocasnică, le-am dus adrese de la primărie în care exista dovada că apele mi-au distrus locuinţa cu totul, dar răspunsul celor de la CEZ a fost: «Nu găsim contorul, trebuie să plătiţi!»“, a mai spus Oana Hobeanu.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite