2008, un an plin de hypermarketuri noi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Patru investitori şi-au deschis anul acesta magazine în Suceava

Sucevenii pot să-şi facă, de mâine, cumpărăturile şi la Real, ultimul din cele şapte centre comerciale inaugurate în oraş.

Un nou complex comercial s-a deschis astăzi la Suceava, punând punct unui an în care locuitorii oraşului şi ai zonelor limitrofe au fost asaltaţi de ofertele numeroşilor retail-eri de anvergură europeană. Hypermarket-ul Real, ultimul din listă, se află la limita muncipiului, între magazinul Metro şi sediul Direcţiei Agricole Suceava.

„Magazinul se întinde pe o suprafaţă de 14.500 metri pătraţi. Avem o ofertă de peste 40.000 de produse, atât alimentare, cât şi nealimentare. Hypermarketul este deschis de luni pâna sâmbăta între 8.00 - 23:00 şi duminica între 8.00 – 22.00", a spus Adriana Pita, director de comunicare al Real.

Consum mare, industrie slabă

Noul hypermarket este cel de-al patrulea mare centru comercial deschis în 2008 la Suceava, după Carrefour, Iulius Mall şi Billa.

În plus, în clădirea Carrefour funcţionează Shopping City, un centru comercial care a adus în premieră la Suceava brandurile Baumax, Media Galaxy şi Mobexpert. La fel, în clădirea Iulius Mall este deschis hypermarket-ul Auchan, un brand extins în mai multe ţări din Europa, care aparţine unui grup de retail din Franţa.

La Suceava au mai fost inaugurate, înainte de 2008, alte trei hypermarketuri: Metro, Selgros şi Kaufland, iar pentru anul viitor este programată deschiderea a încă două centre comerciale: Galleria şi Arabesque.

„Ca şi noi, de altfel, toţi marii retail-eri care au venit la Suceava se adresează unui public regional, venit atât din localităţile judeţului, cât şi din Botoşani. Investiţiile se justifică prin faptul că salariile au crescut, puterea de cumpărare de asemenea, iar piaţa de retail este în plin avânt", este de părere Alina Stredie, marketer al Iulius Mall Suceava. Analiştii economici apreciază că numărul mare de centre comerciale deschise în Suceava are ca efecte pozitive reducerea preţurilor, datorate concurenţei, precum şi crearea a sute de noi locuri de muncă. Aceştia cred că dezvoltarea industriei de consum locale, ca urmare a „invaziei" de hypermarket-uri, ar trebui dublată şi de o creştere economică sănătoasă.

„Marile firme care au venit la Suceava ar putea avea probleme pe termen mediu şi lung. Judeţele din nord-estul României, şi Suceava implicit, fac parte dintr-una din cele mai sărace regiuni ale Europei. Trebuie gândită o strategie pentru dezvoltarea în zonă a unor industrii, precum cea alimentară, a IT-ului sau a telecomunicaţiilor, care să poată susţine consumul", a declarat Aurel Burciu, prorector al Universităţii „Ştefan cel Mare" din Suceava.

"Pentru un sfert din Londra există tot atâtea hypermarketuri cât are Suceava, la 100.000 de locuitori", spune Bogdan Popoveniuc, Profesor

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite