Zeci de minute de aşteptare în faţa unei bariere peste calea ferată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

moment al zilei în care să nu se formeze cozi interminabile. "Mi s-a întâmplat să stau şi jumătate de oră ca să trec dincolo de calea ferată. Cel mai rău este seara, când se întoarce

moment al zilei în care să nu se formeze cozi interminabile. "Mi s-a întâmplat să stau şi jumătate de oră ca să trec dincolo de calea ferată. Cel mai rău este seara, când se întoarce lumea de la lucru. Aglomeraţia din trafic este dublată de cea care se formează din cauza barierelor", declară un şofer care tocmai a barierei de la fostul BJATM, nu există prins bariera lăsată. "În fiecare dimineaţă trebuie să trec calea ferată, pentru că lucrez în Păcurari. M-am obişnuit deja să aştept cu zecile de minute. Altă posibilitate nu am, decât să înconjor oraşul", mărturiseşte un alt automobilist.
Greutatea cu care se circulă pe acest traseu este cunoscută şi de şefii CFR. "De multe ori am mers pe acolo, şi am fost nevoit să aştept chiar şi o oră. Calea ferată nu avem cum să o mutăm, aşa încât trebuie găsite alte soluţii", este de părere Constantin Axinia, şeful Regionalei CFR Călători Iaşi. Axinia mai spune că problema cozilor care se formează la trecerea peste calea ferată de la fostul BJATM nu poate fi rezolvată de CFR. "Pe lângă circulaţia obişnuită a liniilor de tren, pe acea porţiune de cale ferată se fac şi manevre. Timpul de aşteptare este influenţat şi de numărul trenurilor care trec la o anumită oră. Astfel, se poate ajunge şi la câteva zeci de minute de aşteptare". Problema a ajuns şi la urechile şefilor municipalităţii. Primarul Gheorghe Nichita spune că unul dintre proiectele pentru care primăria intenţionează să se împrumute este tocmai realizarea pasarelei Octav Băncilă. "Cunosc problema de acolo. Există deja proiectul pasarelei Octav Băncilă, care va permite şoferilor să nu mai treacă peste calea ferată. Proiectul, în valoare de 11 milioane de euro, va putea fi finanţat din împrumut", afirmă Nichita. Până la realizarea pasarelei însă, şefii CFR Iaşi se gândesc să modifice mersul trenurilor. "La următoarea modificare a mersului trenurilor, intenţionăm să lăsăm pauze mai lungi între orele de plecare a vagoanelor", declară Sorin Flutur, director de sucursală în cadrul Regionalei.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite