Vitezomanii, filaţi cu radare mobile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Poliţia rutieră a amplasat 30 de echipaje pe DN1 pentru a stăvili excesul de viteză Creşterea numărului de accidente rutiere grave a determinat luarea unor măsuri drastice de către

Poliţia rutieră a amplasat 30 de echipaje pe DN1 pentru a stăvili excesul de viteză

Creşterea numărului de accidente rutiere grave a determinat luarea unor măsuri drastice de către Poliţia Rutieră. Cel mai "negru" drum din România, DN 1, va fi împânzit de radare timp de o săptămână. Rezultatele au şi început să se vadă. Marţi, pe cei aproape 600 de kilometri ai acestui drum naţional nu a avut loc niciun accident grav care să aibă drept cauză viteza excesivă.

Acţiunea demarată la începutul acestei săptămâni face parte dintr-un program care se desfăşoară la nivel UE în cadrul TISPOL (Organizaţia europeană a poliţiilor rutiere).

Măsurile luate împotriva vitezomanilor nu se opresc însă numai la DN1. Poliţia rutieră va suplimenta în aceste zile numărul radarelor mobile, pe cele mai circulate artere rutiere din ţară. Aceste dispozitive vor fi împrumutate de la judeţele care se confruntă cu un risc mai mic de accidente. În weekend până la sfârşitul acestei săptămâni, se vor suplimenta şi radarele din judeţul Constanţa şi de pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti şi cea a Soarelui.

Directorul-adjunct al Direcţiei Poliţiei Rutiere, Gino Boşman, ne-a declarat, ieri, că aproximativ 10 judeţe din ţară, printre care Tulcea, Brăila, Ialomiţa şi Galaţi vor împrumuta câte unul sau două echipaje mobile dotate cu radar, pentru zonele cu risc ridicat de accidente.

Statistici sumbre pentru drumurile României

Cel puţin 7 oameni mor şi 15 sunt răniţi grav, în fiecare zi, în urma accidentelor rutiere produse pe drumurile din România. Subcomisarul Paul Ulieru de la centru Infotrafic al Direcţiei de Poliţie Rutieră ne-a declarat, ieri, că, în primele trei luni ale acestui an, din cauza vitezei excesive şi neadaptate la condiţiile de trafic, dar şi a indisciplinei pietonilor, au murit 543 de persoane şi alte 1.667 au fost grav rănite, în urma a 1.906 accidente rutiere grave.

"Aceste cifre sunt cu atât mai alarmante cu cât numărul deceselor şi rănirilor grave a crescut foarte mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, de la 1 ianuarie până la sfârşitul lunii martie s-au produs cu 403 accidente mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, din care au rezultat cu 67 mai mulţi morţi şi cu 449 mai mulţi răniţi grav", ne-a mai spus subcomisarul Ulieru.

Maşini mai bune, accidente mai grave

O cauză indirectă a producerii accidentelor este şi creşterea parcului auto al României. În primele 3 luni ale anului 2008, numărul de maşini noi achiziţionate de români a crescut cu aproximativ 150.000 de unităţi, iar cele mai multe dintre acestea fac parte din clasele foarte puternice.

"Trebuie ştiut faptul că, în cazul unor accidente, maşinile, chiar dacă au dotări de ultimă generaţie - airbaguri, ABS şi computere de bord -, nu pot să salveze viaţa pasagerilor, chiar dacă aceştia poartă centuri de siguranţă, la viteze foarte mari. Respectând toate condiţiile de siguranţă, maşinile de ultimă generaţie pot salva vieţi într-un impact frontal, la cel mult 70 de kilometri la oră şi unul lateral, la 50 kilometri la oră", ne-a declarat adjunctul Direcţiei Poliţiei Rutiere, comisarul- şef Gino Boşman.

Drumuri periculoase

Specialiştii Poliţiei Române susţin că riscul rutier este determinat de creşterea numărului de maşini şi incapacitatea infrastructurii de preluare a traficului. Poliţiştii spun că riscul de coliziuni frontale este foarte mare pe mai toate drumurile din România, mai puţin pe cele două autostrăzi. "Străzile nu sunt prietenoase nici cu şoferii, nici cu pietonii.

Pe lângă faptul că unele artere sunt în permanentă reparaţie, altele sunt pline de gropi, sunt prea înguste, nu au indicatoare şi nici marcajele de pe asfalt nu se mai văd, nici pentru pietoni nu există trotuare, pasarele sau pasaje subterane pe care pot să traverseze. Benzile speciale pentru biciclişti sunt insuficiente, iar pentru căruţe nu există drumuri lăturalnice. Astfel că fiecare circulă pe unde poate, iar accidentele sunt în aceste cazuri practic inevitabile", susţine comisarul-şef Gino Boşman.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite