Vânătoare de maşini

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O firmă privată, stabilită în urma unei licitaţii, va ridica, în următorii cinci ani, maşinile staţionate ilegal sau care blochează traficul Consiliul Local Timişoara (CLT) a decis,

O firmă privată, stabilită în urma unei licitaţii, va ridica, în următorii cinci ani, maşinile staţionate ilegal sau care blochează traficul

Consiliul Local Timişoara (CLT) a decis, ieri, concesionarea activităţii de blocare şi ridicare a maşinilor parcate ilegal pe domeniul public.

Firma câştigătoare va ridica maşinile staţionate ilegal, care încurcă traficul sau sunt abandonate pe domeniul public. Conform caietului de sarcini, trebuie să aibă patru autoutilitare specializate în ridicări, patru autoturisme echipate cu 20 de dispozitive de blocare şi sisteme foto-video pentru înregistrarea stării tehnice a maşinii ridicate sau blocate.

Reglementări imorale

Consilierul local PNL, Ciprian Jichici, a spus că hotărârea privind concesionarea e imorală. "Nu mi se pare corect din punct de vedere moral să venim cu sancţiuni drastice, atâta timp cât încă nu am venit cu niciun proiect de realizare a parcărilor", a spus Jichici.

El a propus spre votare consilierilor locali ca ridicarea maşinilor şi blocarea roţilor să se facă doar în prezenţa Poliţiei. "Am un caz concret în care Retim şi-a permis să ridice maşini, fără Poliţie alături. Asta se numeşte furt, pentru că nimeni nu a constatat ilegalitatea", a mai spus Jichici.

Afacere profitabilă

Potrivit statisticilor, în Timişoara sunt aproape 155.000 de autovehicule, iar parcări pe marginea carosabilului sunt aproape 10.000, la care se adaugă puţin peste 3.000 de locuri în parcări amenajate. În prezent, maşinile parcate ilegal sunt blocate şi ridicate de SC Administrarea Domeniului Public (ADP) societate în subordinea CLT.

Inspectorii societăţii ridică zilnic între 12 şi 14 maşini, exceptând zilele ploioase, iar într-un an ADP câştigă aproape 250.000 de lei, numai din blocarea şi preluarea maşinilor.

Câştigul se împarte

Amenzi pentru parcare neregulamentară dau poliţiştii comunitari şi Poliţia Rutieră. Şoferii care parchează haotic şi rămân fără maşini trebuie să suporte cheltuielile pentru ridicare şi depozitare. Banii din amenzile achitate ajung la bugetul local. Veniturile încasate din taxele de ridicare şi deblocare ajung în vistieria ADP, care va pierde aceşti bani.

Tarife

Firma care va câştiga licitaţia va putea taxa blocarea roţilor cu maximum 84 de lei, va putea cere maxim 462 lei pentru ridicarea maşinii şi 4,20 de lei pentru depozitarea, pe zi, a autovehiculului. Tariful maxim preconizat pentru ridicarea vehiculelor care trec în proprietatea privată a municipalităţii va fi de 218 lei. Tarifele nu vor fi modificate timp de cinci ani, doar reactualizate cu rata inflaţiei.

Nu mi se pare corect din punct de vedere moral să venim cu sancţiuni drastice, atâta timp cât încă nu am venit cu niciun proiect de realizare a parcărilor
Ciprian Jichici,
consilier locali

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite