UPDATE Doi muncitori au murit pe şantierul Autostrăzii Transilvania. Bechtel opreşte lucrările

0
Publicat:
Ultima actualizare:
UPDATE Doi muncitori au murit pe şantierul Autostrăzii Transilvania. Bechtel opreşte lucrările
UPDATE Doi muncitori au murit pe şantierul Autostrăzii Transilvania. Bechtel opreşte lucrările

Doi muncitori au murit, în câteva ore, pe şantierul Autostrăzii Transilvania după ce au căzut de la înălţime. Unul dintre ei a căzut de la 22 de metri înălţime, iar al doilea de la şapte metri. Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj a demarat o anchetă împreună cu procuratura.

Constructorul Autostrăzii Transilvania, compania americană Bechtel, a suspendat activitatea departamentului său de structuri şi a redus activitatea pe întreg şantierul  în urma accidentelor de muncă în care şi-au pierdut viaţa doi dintre muncitori.

NORME RESPECTATE. Cei doi muncitori de pe şantierul Autostrăzii Transilvania care au murit în noaptea de joi spre vineri după ce au căzut de la înălţime aveau echipamente de siguranţă şi se fac cercetări pentru stabilirea cauzelor accidentelor, potrivit ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu. „Muncitorii aveau acele echipamente, ca să fie agăţaţi. S-au desprins ori din accident, ori au dorit să se desprindă şi să meargă în altă parte", a spus Berceanu. Am luat legătura cu cei de la Autostrada Transilvania şi dumnealor fac toate verificările necesare“, a spus Berceanu într-o conferinţă de presă. Ministrul a admis, răspunzând unei întrebări, că lucrările „se pot precipita“ atunci când se apropie un termen limită, dar a apreciat că şantierul autostrăzii Transilvania este unul model în ceea ce priveşte măsurile de siguranţă. „Şantierul autostrăzii Transilvania poate fi dat drept model. Toate regulile de siguranţă sunt respectate la maxim“, a spus Berceanu.

ANCHETĂ SECRETĂ: Şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Cluj, Emilian Roşca, a menţionat că ancheta efectuată de reprezentanţii instituţiei este secretă. „Conform legii, ancheta are un caracter secret. Noi încercăm acum să aflăm dacă au fost respectate toate normele de protecţie. Avem termen zece zile pentru a finaliza ancheta şi a trimite documentaţia Inspecţiei Muncii, la Bucureşti", a spus Roşca.

CERCETĂRI PARALELE. Sindicatul din cadrul Bechtel va face o anchetă proprie în cazul celor două accidente de muncă petrecute pe şantierul Autostrăzii Transilvania, a declarat liderul de sindicat, Mihai Lup. „Sindicatul va efectua propria anchetă pentru a vedea cauzele celor două accidente mortale de muncă. Vom discuta cu martorii pentru a vedea exact ce s-a întâmplat. Nu ne putem pronunţa acum care au fost cauzele accidentelor. Dar nu putem sta cu mâinile în sân când e vorba de astfel de cazuri tragice, care duc la pierderea de vieţi omeneşti“, a spus Lup, care a precizat că sindicatul va acorda un ajutor financiar familiilor victimelor şi va contribui, alături de compania Bechtel, la cheltuielile de înmormântare.

ACUZE DE LA CARTEL ALFA. Preşedintele Sindicatului Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, a acuzat ritmul de muncă impus pentru finalizarea primilor 42 de kilometri ai autostrăzii. „Printre cauze se numără heirupismul, în condiţiile în care muncitorii trebuie să tragă tare pentru a finaliza lucrările la primii 42 de kilometri până în decembrie. Apoi intervin stresul, oboseala, neatenţia din cauza unui regim de muncă draconic“, a spus Pop, citat de Mediafax.

BECHTEL: „Colaborăm cu autorităţile competente în derularea investigaţiilor ce se impun şi, în acelaşi timp, întreprindem o anchetă internă. Toţi angajaţii Proiectului participă la instructaje privind modul de desfăşurare a lucrului la înălţime în condiţii de siguranţă. Întregului personal al Proiectului i se cere respectarea cu stricteţe a regulilor de siguranţă în muncă.

Ne exprimăm sincerul regret pentru aceste tragice evenimente şi suntem alături de familiile şi apropiaţii celor doi angajaţi. Proiectul Autostrada Transilvania va oferi ajutor şi asistenţă celor două familii, recunoscând în acelaşi timp, însă, că aceste pierderi sunt irecuperabile”, se arată într-o declaraţie de presă a companiei Bechtel, dată publicităţii astăzi la ora 11.40. 

Primul accident a avut loc joi în jurul orei 19.30. Potrivit datelor obţinute de Inspectoratul Teritorial de Muncă, bărbatul, Marian Vădan, în vârstă de 44 de ani, a căzut de la o înălţime de şapte metri în timp ce efectua lucrări la rosturile de dilataţie ale unui pod. Bărbatul, angajat al companiei constructoare a Autostrăzii Transilvania, Bechtel, a murit azi-noapte în operaţie.

Bărbatul a suferit politraumatisme, a intrat în stop cardio-respirator şi a fost resuscitat, dus la spital, însă a decedat după o oră în sala de operaţie”, a declarat Horea Simu, directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Cluj, citat de NewsIn. 

Şeful ITM Cluj, Emilian Roşca, a declarat că primul accident de muncă a avut loc la kilometrul 31 al Autostrăzii Transilvania.

Un al doilea muncitor a decedat în jurul orei 1.00 noaptea, după ce a căzut de la o înălţime de 22 de metri, în timp ce lucra la viaductul aflat în apropierea localităţii Luna. Bărbatul, Gheorghe Sebastian Bubău, în vârstă de 47 de ani, era angajatul unui subcontractor al americanilor de la Bechtel. El instala borduri la un viaduct.

VEZI AICI CUM SE LUCREAZĂ LA AUTOSTRADA TRANSILVANIA

Colegii muncitorului căzut au sesizat Serviciul 112, iar un echipaj SMURD sosit la faţa locului a încercat timp de peste 40 de minute manevre de resuscitare, fără succes însă.

Muncitorul era în stop cardio-respirator când am ajuns, s-au încercat manevre de resuscitare însă fără succes”, a precizat medicul coordonator al SMURD Cluj, Nicu Moldovan.

Bogdan Sgârcitu, directorul de comunicare a Bechtel,  a declarat că, în acest moment, pe şantier se desfăşoară o anchetă. „Nimeni dinafara şantierului nu are acces aici. Datorită anchetei, activitatea la departamentul Structuri a fost întreruptă".

Sindicaliştii: Nu au fost probleme cu protecţia muncii până acum

Preşedintele Sindicatului Transilvania al Angajaţilor Bechtel, Mihai Lup, a afirmat că din punctul de vedere al protecţiei muncii nu au fost probleme pe şantierul autostrăzii niciodată.
Nu înţeleg ce putea să se întâmple, sunt bulversat. Tot ceea ce înseamnă lucru la o înălţime mai mare de 1,8 m nu se lucrează fără ham. Totodată, există reflectoare puse, pentru munca pe timpul nopţii”, a afirmat Lup.

Un alt accident de muncă pe Autostrada Transilvania a avut loc ieri la amiază. Citeşte aici detalii despre acesta. 

În 28 martie 2007, pe şantierul Autostrăzii a mai avut loc un accident de muncă mortal. Un muncitor, Attila Forro, a fost surprins şi strivit de un utilaj de tip macara elefant, căruia încerca să-i schimbe anvelopele. Citeşte aici concluziile anchetei ITM în acest caz.

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ

image
image
image
image

   

image
image
image
image

Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS, contactează-ne prin Yahoo! Messenger sau e-mail, vizualizează pe YouTube producţiile video realizate de redactori. Fii mereu în legătură cu redacţia prin intermediul Facebook, Hi5 sau MySpace

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite