UPC, spaima consumatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
UPC, spaima consumatorilor
UPC, spaima consumatorilor

„Adevărul de Seară” vă prezintă topul celor mai amendate companii şi societăţi din oraş. Casele de schimb valutar din centru, un furnizor de servicii TV şi marile hipermarketuri sunt cele care au primit amenzi de zeci de mii de lei în ultimele două luni.

În perioada iunie - august, inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Cluj au aplicat amenzi în valoare de 237 de mii de lei unor companii şi societăţi precum UPC, lanţul de case de schimb valutar Saralex, hipermarketul Real, dar şi operatorilor de telefonie Orange şi Vodafone.

Şi-au revizuit atitudinea

Casele de schimb valutar au fost sancţionate din cauza afişajului mincinos, 70 de clujeni căzând în capcana acestora. Inspectorii au primit sesizări telefonice şi plângeri, în urma cărora au amendat casele de schimb din lanţurile Saralex şi Comturs, de pe strada Bolyai şi de pe Bulevardul Eroilor. Valoarea totală a sancţiunilor se ridică la 70.000 de lei.
Mircea Radu, directorul CJPC, a constatat că amendaţii „s-au cuminţit” după ce au încasat sancţiunile. „Operatorii economici şi-au revizuit atitudinea faţă de consumatori prin afişarea unui curs valutar apropiat de cursurile de la alte case de schimb şi bănci”, ne-a spus acesta. În topul abonaţilor la amenzile date de ANPC se află şi hipermarketurile, printre care Real, dar şi magazinele care comercializează cărnuri şi lactate. Inspectorii au primit 60 de reclamaţii privind unele produse expirate, pentru care s-au aplicat amenzi de peste 30.000 de lei.
Operatorii de telefonie mobilă Orange şi Vodafone au fost şi ei amendaţi cu cinci mii de lei, din cauza facturării necorespunzătoare şi a calităţii serviciilor facturate. În această vară, peste 60 de clujeni au reclamat serviciile inadecvate ale  furnizorului de servicii de televiziune şi internet UPC. Compania a mai primit, săptămâna trecută, o amendă de 60.000 de lei, maximul prevăzut de lege, după ce în august UPC a fost amendată cu 30.000 de lei. „Am aplicat amenda pentru nerespectarea deciziei anterioare. Modul de comunicare cu consumatorii şi felul în care preiau reclamaţiile lasă mult de dorit. Oamenii nu au cui se adresa când au o problemă cu serviciile pentru care plătesc”, a spus Mircea Radu. În luna august, UPC a fost amendat pentru practici comerciale incorecte, clienţii semnând contracte pentru o anumită sumă, însă erau nevoiţi să achite mai mulţi bani decât era prevăzut în contract.

UPC se apără

„Noi nu considerăm că suntem vinovaţi de faptele de care ne acuză cei de la Protecţia Consumatorului şi vom continua să le contestăm decizia. Începând cu data de 01.07.2009, valoarea abonamentului lunar a fost modificată şi, conform prevederilor contractuale, această modificare a fost adusă la cunoştinţa clienţilor prin intermediul anunţurilor afişate în incinta centrelor de relaţii cu clienţii, al canalului propriu Info, precum şi al notificării ataşate la factură, cu 30 de zile înainte de intrarea ei în vigoare”, ne-a declarat, în replică, Ariana Bădin, PR & Communication Manager la UPC România. Aceasta a adăugat că, potrivit prevederilor contractului, clienţii au avut dreptul de a-şi exprima dezacordul cu privire la noile tarife, în decursul perioadei de 30 de zile de la începerea notificării.
„Lipsa unor comunicări de neacceptare în această perioadă constituie acordul implicit cu privire la noile condiţii contractuale şi tarife aplicabile serviciilor contractate”, a mai spus Bădin.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite