„Război“ între UPC şi Protecţia Consumatorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Societatea furnizoare de servicii de internet, telefonie şi televiziune ar putea fi amendată cu 60.000 de lei. UPC a mai primit o amendă de 30.000 de lei, pe care a contestat-o în instanţă, pentru majorarea tarifelor la serviciile furnizate.

Furnizorul de servicii de telefonie, cablu şi internet UPC este ameninţat din nou de o nouă sancţiune din partea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor  (CJPC) Bistriţa-Năsăud. Firma riscă o amendă maximă de 60.000 de lei, dacă inspectorii de la Protecţia Consumatorului reuşesc să confirme că societatea nu a intrat în legalitate, după ce, la sfârşitul lunii, i s-a cerut să renunţe la majorările tarifare percepute pentru serviciile de cablu.

Noi reclamaţii împotriva UPC

Reprezentanţii CJPC au anunţat, săptămâna aceasta, că au primit încă o reclamaţie de la un consumator privind tarifele majorate la serviciile UPC. Aceasta după ce societatea a mai fost o dată reclamată pentru aceeaşi problemă, în urmă cu aproximativ două luni.
Atunci, inspectorii CJPC au amendat firma UPC cu suma de 30.000 de lei, pe motiv că nu ar fi respectat clauzele contractuale şi ar fi schimbat nejustificat tarifele. „Nu s-au conformat şi riscă amendă maximă de 60.000 de lei. Dacă nu s-au conformat cerinţelor noastre vor primi sancţiunea maximă“, a explicat Lorica Şut, comisar-şef adjunct în cadrul CJPC.
Aceasta a mai explicat că amenda maximă se va acorda datorită numărului mare de clienţi afectaţi.

Prima amendă contestată

Reprezentanţii firmei UPC România au acţionat în instanţă Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului şi au contestat procesul verbal de sancţiune, încheiat la sfârşitul lunii iulie.
Dosarul este înregistrat la Judecătoria Bistriţa, cu data de 19 august, iar primul termen de înfăţişare este stabilit pentru data de 16 septembrie. „Începând cu data de1 iulie, valoarea abonamentului a fost modificată şi,conform prevederilor contractuale, această modificare a fost adusă la cunoştinţa clienţilor prin intermediul anunţurilor afişate în incinta centrelor de relaţii cu clienţii, al canalului propriu Info, precum şi al notificării ataşată la factura, cu 30 de zile înainte de intrarea ei în vigoare“, susţine Adina Deaconu, PR la UPC România.

Au majorat tarifele cu 1,8 lei

UPC anunţa, anul trecut, un preţ special pentru serviciile oferite de 22 de lei lunar care nu trebuia majorat timp de doi ani, până în luna mai 2010. Clienţii care renunţau la abonamente plăteau suma de 100 de lei. Majorarea tarifară, până la 23,8 lei,  s-a aplicat din luna iulie a acestui an şi a fost motivată prin schimbările din codul fiscal şi de creşterea taxelor cu drepturile de autor, de la 2 la 6 la sută, precum şi a altor taxe.

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite