UCM Reşiţa vrea să se extindă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Una dintre cele mai importante companii din Caraş-Severin, UCMR SA, plănuieşte extinderea în extremul orient

Luna aceasta s-au a împlinit cinci ani de când Autoritatea  pentru Privatizare şi Administrare a Participaţiunilor Statului a semnat contractul de vânzare a acţiunilor UCM Reşiţa către firma elveţiană INET AG, Asociaţia Salariaţilor din UCM Reşiţa şi alte câteva persoane fizice şi juridice, moment care a însemnat înfiinţarea actualei societăţi private UCM Reşiţa SA. Elveţienii sunt proprietari a peste 96 la sută din acţiunile companiei.

Schimbarea de proprietar a însemnat şi schimbarea managementului. Imediat după privatizare a fost numit actualul director general, Adrian Chebuţiu, care avea la vremea respectivă 36 de ani. Primele schimbări impuse de acesta au fost legate de imagine. Deşi uzina era în permanentă criză şi se lucra în pierdere, sloganul: „Noi suntem number one!” era pe toate gardurile. S-au vopsit gardurile şi s-au cumpărat maşini noi pentru oamenii care reprezentau firma. În paralel s-au făcut şi schimbări în conducerea firmei. 

Primul an cu profit

Anul trecut UCM Reşiţa a supravieţuit unei crize profunde, despre care Chebuţiu a spus că putea să fie fatală companiei. „Anul 2007 putea să însemne dispariţia noastră”, a declarat acesta. În 2007 uzina a fost împărţită în 11 societăţi cu personalitate juridică, toate sub autoritatea preşedintelui Consiliului de Adminisraţie. S-a modificat şi structura producţiei. Al 12-lea component al Grupului este UCM Sport, cu rezultate spectaculoase la handbal, automobilism şi motociclism. „Anul 2008 este cel mai bun din ultimii cinci şi primul în care UCM Reşiţa obţine profit. Avem cea mai mare cifră de afaceri, 39,5 milioane de euro, cele mai mari venituri 50,5 milioane de euro şi este primul an profitabil, respectiv un profit net de un million de euro”, a declarat Chebuţiu zilele acestea.

Extinderea pe pieţele asiatice

Managerul UCM Reşiţa a mai anunţat că pentru anul 2009 este planificată o extindere a portofoliului de clienţi cu parteneri din Asia. „Avem un plan concret de întărire a poziţiei noastre în UE şi de extindere în Asia şi Indochina”, a declarat Adrian Chebuţiu, fără a oferi însă prea multe detalii legate de contractele din extremul orient. Acesta a arătat doar că extinderea se va putea face numai dacă se găsesc resurse în sistemul bancar şi dacă statul ia măsuri pentru a diminua efectele crizei economice mondiale în România.


Criza văzută de la UCMR
 „Dacă vom avea alături de noi un stat puternic vom putea face bani sănătoşi din producţie. Vrem să rămânem «mecanicul şef» al Hidroelectrica şi vrem să fim «number one» în ceea ce priveşte calitatea şi în crearea locurilor de muncă”, a spus Chebuţiu.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite