Trenul spre aeroport merge în pierdere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenul spre aeroport merge în pierdere
Trenul spre aeroport merge în pierdere

Începând de astăzi, patru garnituri care asigurau legătura cu Aeroportul „Henri Coandă” au fost anulate. Punctul de oprire din localitatea Baloteşti a fost amenajat din bani încasaţi pentru chiriile spaţiilor comerciale din Gara de Nord.

Conducerea CFR a decis ca, începând de astăzi, să fie anulate cursele de la orele 21.15 şi 22.15, cu plecare din Gara de Nord înspre Aeroportul „Henri Coandă”. 

De asemenea, au fost anulate şi trenurile retur, corespunzătoare acestora, cele care sosesc în Gara de Nord la ora 23.04, respectiv la ora 23.52. Până la luarea acestei decizii, trenurile „Săgeata Albastră“ circulau din oră în oră.

CFR a micşorat numărul de curse din cauza numărului redus al călătorilor. În martie, când a fost lansată ruta, autorităţile estimau un număr de 4.000 de călători pe zi. Luna trecută, trenul a avut, în medie, 228 de călători pe zi, iar în mai, 260 de călători pe zi, adică nici măcar 10% din numărul estimat.

Garnitura asigură transportul călătorilor până în localitatea Baloteşti, de unde aceştia sunt duşi de un autobuz până la aeroport. Preţul unui bilet este de şase lei, care include şi costul autobuzului.

Costul cursei nerentabile, un secret

Întrebaţi despre costurile unei linii care nu are nici măcar 10% din numărul de călători estimat, directorii din Ministerul Transporturilor au dat răspunsuri prin care subliniau că investiţia a fost minimă şi acoperită din „fondurile proprii” ale CFR, provenite din închirierea spaţiilor comerciale din Gara de Nord. „Peronul de acolo a fost singura investiţie şi au fost multe materiale refolosite”, a declarat Cristian Ungureanu, director CFR Infrastructură Bucureşti.

„Amenajarea Punctului de oprire Aeroport a fost realizată din fondurile Companiei Naţionale a Căilor Ferate Române şi a presupus lucrări minime, cu materiale de care dispunea Regionala de Căi Ferate Bucureşti”, se arată într-un răspuns al Ministerului Transporturilor. Rentabilitatea variantei va fi testată timp de şase luni de la darea în folosinţă şi, dacă se dovedeşte că este în pierdere,  linia va fi desfiinţată.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite