Centrul de Transfuzii, la cota de avarie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Centrul de Transfuzii, la cota de avarie
Centrul de Transfuzii, la cota de avarie

Reducerile de personal au înjumătăţit numărul de angajaţi, cu toate că numărul donatorilor de sânge a crescut simţitor. În acelaşi timp, centrul nu mai funcţionează nonstop, ci doar între anumite ore.

De mai bine de două luni, problemele din cadrul Centrului de Transfuzie Sanguină din Baia Mare s-au agravat în ceea ce priveşte numărul de angajaţi. Astfel, în urma reducerilor de personal făcute în ultimii ani şi a deciziei Guvernului de blocare temporară a posturilor vacante, unitatea sanitară este nevoită să funcţioneze cu doar 16 cadre medicale (dintre care doi medici, unul îndeplinind şi funcţia de director), 11 asistenţi, un biolog, un chimist şi un laborant cu jumătate de normă.
„Ne confruntăm cu o problemă delicată privind numărul de angajaţi, deoarece suntem nevoiţi, din cauza blocării posturilor, să funcţionăm doar cu 24 de angajaţi, adică jumătate din necesarul de personal“, a arătat directorul centrului, Melania Dascăl.

Cinci asistenţi părăsesc sistemul

Potrivit acesteia, din cauza crizei de personal instalate, programul instituţiei a suferit modificări majore. „Programul zilnic al centrului era nonstop, însă, datorită crizei, am fost nevoiţi să reducem programul”, a subliniat Melania Dascăl. Astfel acum, centrul este deschis de luni până vineri de la 7.00 la 15.00, iar sâmbăta şi duminică între 8.00 şi 16.00.
În aceste condiţii, personalul centrului este suprasolicitat. Numărul mic de angajaţi face faţă cu greu avalanşei de donatori din ultimele luni. „S-a înregistrat o creştere a numărului de donatori faţă de anul trecut, adică cu 200 mai mult în fiecare lună, de la 600 la 800“, a explicat Dascăl. „Angajaţii sunt suprasolicitaţi mai ales în cursul dimineţii, între 7.30 şi 11.00, când se recoltează sânge, însă după acesta mai urmează şi alte proceduri de fracţionare a sângelui, testare, validare şi trimitere“, a continuat aceasta.
Angajaţii îşi depăşesc atribuţiile postului pentru care au fost angajaţi, prin activităţile pe care trebuie să le desfăşoare. Mai mult decât atât, în urmă cu câteva săptămâni, aproximativ cinci angajaţi din cadrul centrului şi-au întocmit dosarul pentru pensionare. „Cea mai mare problemă se va pune abia în momentul în care cei cinci angajaţi, care şi-au depus dosarul de pensionare, vor părăsi instituţia“, a arătat directorul centrului. Potrivit acesteia, de anul viitor, două dintre cele şase posturi blocate vor fi disponibile pentru angajare. Acestea sunt vacante începând din luna septembrie a anului acesta, dar au fost blocate prin Ordonanţa de Urgenţă emisă de Guvern.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite